dinsdag 12 april 2011

En een zeejurkje voor een zeemeisje ...

B.J. Blommers - Haar eerste stapjes in de branding
Elena woont in een stad-aan-zee en met een MaMa die dol is op zee zal ze deze zomer vaak te vinden zijn aan het strand. Daarom breide ik voor dit zeemeisje een zeeblauw jurkje van bamboe (Kaleïdo) die ik kocht bij Julija's shop.
En naaide dit bloesje van libertystof ...
... dat ze onder het zeejurkje kan dragen als ze na een stranddag weer deftig de stad in gaat. En met zo'n lintbloemetje van libertylint kan het zeejurkje zelfs een feestjurkje zijn.
Het model van het jurkje is van La Droguerie, het patroon van het bloesje komt uit het hors-serie bébé-nummer van Marie Claire Idees.
Gisteren bleek het bloesje te krap hoewel het patroon voor een baby van 1 jaar was en Elena (gisteren 1 jaar min 5 dagen) een klein & fijn dingetje is. Vandaag - op zoek naar een link voor dit bericht - lees ik op de site van Marie Claire Idees: Vous avez été plusieurs à le constater, certains patrons du hors série bébé ne sont pas à la bonne échelle dans le cahier d’explication.  De schaal van het patroon klopte dus niet! I'm not amused ...
De correcte patronen zij hier: [KLIK] te vinden.
Zou ik voldoende moed hebben om te herbeginnen???

16 opmerkingen:

La Maison zei

Het is wel een meer dan schattig jurkje geworden voor dat kleine zeemeisje.
Wel jammer van al je werk aan dat bloesje.
Heb je genoeg stof over? zo ja dan toch maar eens diep zuchten en opnieuw beginnen.

Lieve groet
Hermine

Lia zei

Een prachtige blauwe kleur en een mooi jurkje ook!

Marina zei

Zoals jij creatief bent, gewoon herbeginnen met dat bloesje, je mooi kleedje vraagt erom ( em met het te kleine bloesje kan je misschien iemand anders blij maken).
Ik zie het al voor me je kleindochter op het strand!

Annelies zei

Wat mooi ! Niet vergeten foto's te maken of te laten maken als ze het aanheeft.

TweeMeisjes zei

Het lot van de oma. Herbeginnen!

inge zei

wat een leuk jurkje en ja eigenlijk hoort het bloesje erbij...dus nog een poging ;-)

Bertie zei

lieve kleertjes! jammer van het bloesje, zeg. misschien past het een poppekind van elena, later? of een andere kleine baby?
wat een mooie blommers heb je gevonden!

Anoniem zei

wat een lieve kleertjes, jammer van het bloesje. Wel een blamage van het tijdschrift dat de maten niet bleken te kloppen. Ik heb daar zelf in mijn redactietijd altijd heel erg veel aandacht aan besteed, dat de patronen klopten.

groetjes, marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Janny zei

Och, wat jammer dat het te klein is. Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt. Het is wel een heel schattig setje, hoor. Dus als je de moed hebt, zou ik het doen!
Succes!
Janny

MoniqueB. zei

OH, wat sneu dat ze het niet pastte. Je had natuurlijk ook geen 'live' model bij de hand. Het blijft altijd een gok. Gelukkig paste het jurkje wel, toch??
Prachtig, daarmee kan ze gerust flaneren op de kade's.

Rachel zei

I wish I could read your post, Google seems to think it is in English already though.

The dress & blouse are beautiful!

Willy zei

Ik kwam onlangs ergens een gehaakt jurkje tegen en vond het echt iets voor jou om te maken, weet nu helaas niet meer waar, maar jij hebt al een prachtig jurkje gebreid. Jammer van het blousje, staat er zo leuk bij.
Groetjes

Willy zei

Toch nog snel teruggevonden.
http://rosylittlethings.typepad.com/posie_gets_cozy/2011/04/mina-crocheted-dress-pattern-now-available.html

berthi zei

ENIG! Jammer van het bloesje! Ik zou toch proberen om het opnieuw te maken want het is zo mooi, zeker in combinatie met het jurkje!

Anny zei

Wat jammer van het bloesje. Eigenlijk is het stelletje te leuk om niet een nieuw te maken als je voldoende stof hebt... want anders kan de kleine na strandbezoek miet eens even de stad in ;-)

aafke7 zei

Gets wat jammer! Maar het gaat goed komen! Je verzint er vast iets op!