donderdag 7 april 2011

Lentejurkje voor een lentemeisje

Toen zij tot de jaren van verstand was gekomen, wilde mijn dochter alleen nog maar - in die volgorde - stoere, duizelingwekkend korte of elegante kleren. Niets romantisch gedoe, niets bloemetjesblousjes of -jurkjes. Maar is het de tijdsgeest of is het omdat zij nu een MaMa is, vorige week verraste ze mij met de vraag of ik voor Elena en voor haar iets kon maken met liberty-achtige stofjes. De vraag was zo urgent dat we meteen op de fiets moesten springen om nog net voor sluitingstijd de stoffenwinkel te kunnen binnenstuiven. We vonden mooie stoffen met bloemetjes die best met Liberty kunnen concurreren maar heel wat minder kosten.
De zoektocht op Internet naar een gratis patroon voor een peuterjurkje viel nog niet mee. Uiteindelijk vond ik de Itty Bitty Baby Dress van Made by Rae - Patroon voor baby hier, voor T3 (12-18 maanden): [KLIK]. Dit jurkje is kennelijk erg populair, in de speciale Flickr pool staan honderden foto's!
Met een rood zigzagrandje en een yoyo-bloemetje werd het jurkje iets minder zoetig (stoerder!)
En bij een jurkje hoort natuurlijk een bloomer. Ik nam het patroon van Made en volgde de instructies van Eloleo om er een omkeerbaar broekje van te maken.
Ik hoop dat het lentezonnetje verder haar best blijft doen, zodat Elena als een lentebloemetje-met-blote-beentjes buiten kan spelen ...

19 opmerkingen:

dutch sisters zei

Super schattig!

inge zei

he wat leuk, jij kan ook van alles wat he ;-)

Bertie zei

leuk joh! Elena zal het vast prachtig vinden. Maar wat zal zij aantrekken als ze wat groter is ;-)?

Marina zei

Heel mooi, en bij de jongste stond de naam Elena ook op ons lijstje, (het was een jongen)ik blijf die naam zo mooi vinden. En het broekje daar ben ik ook zot op, ik heb er al een aantal gemaakt voor vrienden, en wie weet ooit voor kleinkinderen ;D

Annelies zei

Wat een lief en mooi jurkje !

Anoniem zei

oh wat schattig, ik zie het helemaal voor me in de lentezon.

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Willy zei

Wat een leuk setje en de stofjes zo lief.
Gefeliciteerd nog met je award.

Anny zei

Wat een lief jurkje en handig meedere broekjes

Ria, zei

Leuk, leuk! Ik vind het altijd zo schattig staan, zo'n bijpassend broekje. Nu nog mooi weer:)

Anoniem zei

Zooooo lief!

Balsemien zei

Wat een lief jurkje en dat broekje erbij! helemaal leuk elisabeth!

Kieny The Dutchlady zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Kieny The Dutchlady zei

Het is een lief jurkje geworden en inderdaad ook een beetje stoer. Leuk om al die jurkjes in verschillende stofjes op Flickr te zien.

Janny zei

Wat een schattig jurkje en van zulke leuke stofjes gemaakt ook.
Ooit hoop ik toch ook nog dit soort jurkjes te kunnen maken voor mijn (nog niet bestaande) kleindochters.
Groetjes,
Janny

TweeMeisjes zei

WOehoe!

aafke7 zei

Wat een snoepje! Net m'n eerste poppejurkje! Het is toch ook een beetje alsof je iets 'over' doet?
En dan die lapjes... zo worden ze om te zoenen toch?

berthi zei

Super schattig setje! Elena zal trots zijn op haar oma! Als het jurkje niet meer past moet het wel de bewaardoos in!

betty prins zei

Een dotje is het, met die lieve broekjes erbij..Dit weekend was ik in Londen en zag alle mooie
liberty stofjes weer, zo veel, zo mooi, ik kon niet kiezen! Wel zag ik van schattige (andere) stof ditzelfde jurkje hangen, waarop ik mij voornam zoiets voor Islay te maken, zo grappig dat jij hem al gemaakt hebt!

eloleo zei

zeer schattig!