donderdag 6 januari 2011

Puntjes op de 'i'

In september 2009 begon ik eraan, in de eerste week van 2011 heb ik de puntjes op de 'i' gezet. 't Is te zeggen, ik heb de 'I' geborduurd als laatste motief van de Grand Marquoir van Isabelle Haccourt Vautier - magnifique ouvrage de 33 000 points de croix, maar dan zonder de puntjes.
Wel een beetje moeilijk om afscheid te nemen van deze trouwe gezel. Ik borduurde eraan in huis
en buiten, bij het zachte gezoem van bijtjes
 In de lente terwijl de vlindertjes hun vleugeltjes lieten trillen in de eerste voorjaarszon.
In de zomer onder een zoet geurende rozenstruik ...
En ik borduurde verder terwijl de druiven aan onze druivelaar diepblauw kleurden.
Het einde kwam in zicht toen Rudolf the red nosed reindeer zich voorbereidde op zijn lange tocht ...
En de laatste steekjes borduurde ik terwijl een (grote!) kerstboom in ons huis stond mooi te wezen.
De vele klosjes borduurgaren mogen nu opgeruimd worden.
Het doosje mag toe, wachtend op een nieuwe borduuravontuur ...

25 opmerkingen:

Annita zei

Geweldig, wat een pronkstuk!!

Anoniem zei

schitterend! het is altijd even wennen als zo'n pronkstuk na maanden af is, maar je vindt vast wel een nieuw patroon ;)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je er mee gaat doen? wordt het inlijsten of heb je er een andere bestemming voor

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Miriam zei

S.C.H.I.T.T.E.R.E.N.D!!!

Heb je al een nieuw project op het oog?

Groetjes
Miriam

TweeMeisjes zei

Mijn god, 33000 steekjes. Ik doet het je niet na..
Ik ben zelf een lint met felgekleurde olifantjes aan het borduren.. Traag maar gestaag en rustgevend :-)

Anoniem zei

Jeetje, ik ben stil van bewondering. Ooit, ooit, maar nog lang niet, ga ik ook zoiets moois borduren. Eerst nog heel veel moed verzamelen. Ik denk dat ik nog heel lang naar jouw foto's ga staren in de hoop er doorzettingsvermogen uit te putten.

Annelies zei

Echt schitterend ! Eeen plaatje !

Annemarie's Haakblog zei

Fantastisch! Wat ontzettend mooi! Wat zul je daar trots op zijn zeg! Wat ga je er mee doen?
Groetjes, Annemarie

Saskia zei

Mmmm, heerlijke kleuren! Ik heb het patroon ook opgeslagen om ooit eens ... Maar er komt zoveel interessants op mijn pad, dat het waarschijnlijk een droom blijft.
Petje af voor jouw doorzettingsvermogen.

Catherine zei

Wat een schitterend werkstuk, wat een prachtige compositie van al die motieven en letters en tot slot, wat een mooi subtiel uitgekozen kleurenpalet.Je was met dit werkstuk in vroeger tijden vast en zeker direct toegelaten tot het gilde der meester-borduursters.

berthi zei

S*C*H*I*T*T*E*R*E*N*D!!! Het is een juweeltje geworden met fleurige kleuren en heel erg mooi hoe jij over deze lap verteld.
Ik ben benieuwd of je nu eerst een pauze gaat nemen voordat je weer zo'n groot project gaat aanpakken.

@nne zei

dit mooie stuk lijkt haast een zwangerschap ... het babytje mag er meer dan wezen, net als het nostalgische doosje waarin het garen wacht op een nieuwe opdracht. heerlijk dat je zulke prachtige dingen met ons deelt op je blog! liefs, @nne

lupineke zei

Ongelofelijk mooi, ik val haast stil van bewondering... Wat een prachtig borduurwerk heb je gemaakt!! Ik kan me goed voorstellen dat je wat weemoedig bent, nu hij af is, je neemt dan afscheid van een periode intensief werken aan iets wat je heel dierbaar is geworden. Geniet er maar van hoe mooi hij is geworden, neem er maar lekker de tijd voor! groetjes van Lupineke

Willy zei

Prachtig patroon. Ik heb 'm ook opgeslagen. Nu ben ik wel benieuwd of je 'm in gaat lijsten of misschien iets heel anders.

Willy zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
aafke7 zei

En waar dacht je bij elke letter... een levensverhaal toch zeker?

Janny zei

Wat een schitterend werk! Hij is écht mooi geworden. Ik ben stil van bewondering (en dat ben ik niet snel:-)
Mijn complimenten!
Groetjes,
Janny

Marleen zei

waw wat is deze prachtig geworden !

marian'ne m zei

MOOI en leuke verhaallijn !!!

fijn weekend !!!

betty zei

Wauw.....wat is het mooi geworden, echt een kunstwerkje. Zo mooi al die verschillende plaatjes en wat een werk zal dit geweest zijn.
Maar dan ineens is het af en hoe nu verder.... sterkte hiermee!

Thee zei

Wow, wat een pracht van een borduurlap!!
'k Zit even te genieten van je blog. Ik kwam je tegen via Balsemien

http://www.jeshardanger.web-log.nl zei

Wat een prachtige lap en werk! Nu naar het volgende werkstuk.

sylvia zei

wat een prachtstuk is het geworden!!
jammer dat ik niet alles heb opgeslagen!!!
met een goed gevoel aan het volgende project???
een applaus hiervoor is zeker op zijn plaats......

dutch sisters zei

Wat ontzettend mooi, een letterlap om trots op te zijn!!

Anoniem zei

waarom niet:)

Anoniem zei

moet controleren:)