zondag 3 april 2011

Een snel en efficiënt bezoek en dromen in de zon

Vrijdag bracht ik een snel & efficiënt bezoek aan de Breidag in Nieuwegein. Snel omdat ik gebouwen als het NBC erg beklemmend vind en efficiënt omdat ik er redelijk in geslaagd ben mijzelf in toom te houden. Er was zoveel moois te zien dat ik mijzelf streng had voorgehouden alleen te bezwijken voor dingen die ik zo gauw niet in mijn omgeving kan kopen.
En zo zat ik gisteren thuis met zachte blote benen in het heerlijke zonnetje geduldig een streng Lace Silky Camel tot een bolletje te winden.
In de stand van Diversan stond ik te aarzelen bij de Sarigarens toen een vrouw de verkoper aanschoot met 'O, sarigarens, die ken ik! Wat kunnen die stinken man!'. En een streng onder de neus van de verbouwereerde man duwend: 'ruik maar, zo'n sjaal wil je toch niet dragen!". Euh ... niet gekocht dus.
Bij mijn breitrofeeën ook twee boeken. Color by Kristin van Kristin Nicholas staat vol vrolijke ontwerpen. Uit haar andere boek,  Knitting with Kristin, breide ik eerder deze handschoenen 
En deze mitaines:
Die ik vervolgens alle vier (ja, alle vier!) één voor één - je vraagt je of hoe zoiets mogelijk is - verloor.
Maar de kers op de taart is toch Inka - Nordisch Stricken mit lateinamerikanischen Inspirationen van Marianne Isager.
Er staat zoveel fraais in dat het moeilijk kiezen is waarmee te beginnen. Eerst maar wat dromen over deze wondermooie truimodellen.

11 opmerkingen:

Marina zei

Wat een schoon wanten, en verliezen nogwel . Ik draag die van mij al 23 jaar, maar ik kan niet breien, het zal dat zijn.
Ik ben benieuwd wat je met de modelletjes gaat doen. En zo een dame die overal nadelen in ziet heb ik ook af en toe eens nodig, meestal wakkeren mensen mijn enthouiasme aan waardoor de buit alleen maar groter wordt ;D

Annelies zei

Leuk, zo'n snel bezoek aan deze beurs.

Elizabeth zei

Een voorjaarszonnetje is gewoonweg geweldig!!!!

Anoniem zei

Wat fantastisch als je zo mooi kunt breien. Mijn dikke viltwol ligt nog steeds te wachten om tot sloffen te worden omgetoverd. Het zal nog wel een hele tijd 'toveren' blijven want ik kan de moed nog niet opbrengen om er meer te beginnen. Zo moeilijk ....

inge zei

ja in zulke dingen verstandig zijn is niet makkelijk...je hebt weer leuke aanschafjes en je komt vast wel weer tot leuke keuzes...jammer van de handschoenen ;-)

Willy zei

Al gekeken op handschoenverloren.nl., daar zou je goede klant zijn. Gelukkig raak je een trui of vest minder snel kwijt. Mooie modellen.

Anoniem zei

dat is wildbreien in optima forma, de straat versieren met een want ;) Ik zeg er niets van want de enige want ooit verloren was.... jawel van het enige door mij gebreide paar ooit. Voorlopers waren wij van want later een rage werd :) Knap van jou dat je zoveel lekkers liet liggen en knap dat je straks weer allerlei mooie breisels maakt

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

MoniqueB. zei

Jammer dat ik je heb misgelopen. Maar je hebt lekker gescored; dat beloofd veel goeds!

Ik wilde ook silky camel halen (mooie kleur!)maar anders kon ik niet meer thuis komen ;-0 (dure benzine...hahahaha)

Janny zei

Ik ben benieuwd wat je aankopen gaan opleveren. Natuurlijk laat je het ons toch zien als het zover is?
Succes ermee.
Janny

josé zei

Wat heerlijk om zoveel moois tegen te komen.En knap dat je je ingehouden hebt.

Wat jammer van jou verloren wanten. te hopen dat je ze samen verloren bent. Dan kan ten minsten nog iemand anders plezier hier van hebben. Ze zijn prachtig.

Heerlijk breien kan ik bij jou op les!1

IK wil nog steeds de HAAPSALU sjaal leren breien alles voor in huis.

Liefs José

aafke7 zei

Wat een schitterend werk maakt Isager toch...
En waar zet je deze boeken nu neer? uit het zicht? :)