zondag 15 maart 2009

Deftig sieraad / cameo brooch


Vergaderingen kunnen soms zo saai zijn - het lijkt of er geen einde aan komt. Om de tijd door te komen ga je dan aan iets leukers denken of wat zitten 'doodelen'. Uit de combinatie van de twee kwam een paar dagen geleden zowaar een schetsje voor een vilten camee tevoorschijn. En dit weekend ben ik meteen aan de slag gegaan. Gek hoe snel er uit een paar frutseltjes - restjes roze en zwarte vilt, lint, frivolité, kraaltjes - snel een 'deftig sieraad' kan groeien. Met deze cameebroche op je t-shirt, trui of jasje gespeld ga je meteen ook deftiger praten en je pinkje gaat automatisch omhoog bij het theedrinken. Misschien moet ik nu maar een statieportret van mezelf laten maken ...

17 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja zeg..*deftige dame*, wat écht !!!!

Oo jij doodled ook.
Op de middelbare school deed ik dat ook veel want dan kon ik mij beter concentreren. Kreeg een berisping van de lerares, maar na mijn uitleg had ik toestemming om voortaan de doodlen.
Nou ja hier noemen ze dat gewoon kliederen.
Ze weigen een boodschappenlijstje van mij mee te nemen omdat er zo veel op gekrabbelt staat dat ze de boodschappen bijna niet terug kunnen lezen.

Je broche is erg geslaagd, leuke materialen !!

MM

Anoniem zei

Heel deftig!!!!!
Het ziet er prachtig uit, de combinatie van de randjes en wit/zwart geeft het een nieuwe 'look' Toen ik zeventien werd kreeg ik van mijn ouders een gouden camee ring, was erg in de mode in die tijd (geloof ik?). Met trots heb ik hem gedragen maar hij ligt nu al weer lang in een doosje!

MoniqueB. zei

help je even met zoeken? mijn mond viel op de grond. Wat mooi! Vooral dat frivolité, zo fijntjes. geen idee hoe je het doet, ik heb zelf zo'n ding liggen, maar nog nooit wat mee gedaan. Prachtig.
Wanneer ga je hem dragen?

Anoniem zei

Super, deze uitvoering!
Doodelen is goed! Zie:
http://www.nu.nl/wetenschap/1924724/doodling-stimuleert-geheugen.html

Anoniem zei

Gek dat zo'n saaie vergadering toch zo'n mooi ontwerp voor een broche oplevert. Of komt het door het doodelen.

Anoniem zei

Dit vind ik dus echt een heel leuk ideetje. Ga ik nog eens iets mee doen.

lheurebleue zei

@mm: en of ik klieder - ahum - deftiger gezeg 'doodle' ...
@betty: de camee is in roze & zwart - echt parisien ;-)
misschien moet je je camee maar weer eens opduikelen!
@monique: frivolité is niet zo moeilijk - het duurt even voor je de slag te pakken hebt maar daarna gaat het makkelijk.
@saskia: dank voor de informatie - heel waardevol! levert goede argumenten ;-)
@willy: tja, waardoor komt het - zeker niet door het onderwerp van de vergadering ...
@marie-antoinette: tja, een camee past natuurlijk bij een marie-antoinette ;-)

Annelies zei

Het is een erg mooie broche geworden.
Zelf heb ik geen camee, maar mijn moeder heeft twee hele mooie.

Anoniem zei

Wat een bijzondere lente Camee. Heel erg mooi gemaakt, dat ga je met plezier dragen. Als je even niet op deftig gaat, mag ze ook een plaatsje op je kleding krijgen toch?

Corrieneeltje zei

Tjee wat een prachtige broche Elizabeth, je schrijft er grappig over maar ik vind dit toch een serieus stukje werk, serieus in de zin van supercreatief en origineel. Heel mooi!

Anoniem zei

Superleuke broche! Is het trouwens niet een goed idee om tijdens de volgende vergadering gewoon te gaan zitten haken/breien?

Anoniem zei

móói, met dat fijne frivole kantje achter dat stoere vilt. een super combinatie, hoe verzin je het!

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Anoniem zei

Mooi. Ik heb een oude met veel goud er omheen en die is veel te pompeus voor mij en draag ik nooit.
Maar deze zou wel mooi op een jasje staan.
Vandaag was ik in het Haagse en heb even een blik geworpen op het Voorhout. Vol Crocussen.

Anoniem zei

Dag mevrouw,
Uw broche kan de toets der kritiek ruimschoots doorstaan! Het heeft mij verheugd haar te mogen aanschouwen!

Nu weer even gewoon ;-)
Wat een leuke broche en zoveel techniekjes erin verwerkt!
KLASSE, hahaha!

Anoniem zei

Wist trouwens niet dat het doodelen heet, ik noem het altijd kliederen of kriebelen en ik doe het ook, maar zo mooi als jij... nee!

Anoniem zei

Ik deed dat vroeger ook tijdens vergaderingen, bij mij werden het hele patronen bestaande uit puntjes, lijntjes, kruisjes, enz. Bij jou komt er wel iets heel moois uit. Wat leuk om het inderdaad ook uit te voeren.

Anoniem zei

Haha, vergaderingen kunnen dus toch heel nuttig zijn. Het haalt de creativiteit van de mens naar boven!