woensdag 27 januari 2010

Jute bruiloft / Burlap wedding (1)

Dat J&A van elkaar houwen en daarom gaan trouwen, vertelde ik hier al. De bruiloft wordt midden in de natuur gevierd. De aankleding moet dus ook een natuurlijke uitstraling krijgen. A mailde mij dat ze dit wil onderstrepen door het gebruik van jute. Dat liet ik mij geen tweemaal zeggen. In het weekend heb ik al meteen wat snelle probeersels gemaakt voor corsages en een tasje voor de genodigden. Dat het probeersels zijn, kan je wel zien aan de onvolmaakte afwerking. Hoe je de lintjesbloem maakt, liet ik hier al zien. De knoopjes - met jutemotief! - voor de bloemenhartjes kocht ik bij Passementerie Baars & van de Kerkhof . Hoe je de jute bloem maakt, toon ik in een volgende blog. Inmiddels zie ik overal jute en denk en fantaseer ik over jute ...

14 opmerkingen:

Anoniem zei

GEWELDIG !!!

Wat een geniaal kunszinnig idee weer !!

Wat een mooi effect door het contrast van de materialen. Deze jute heeft een vriendelijke kleur.

Ik had de jute zak van de sint bewaard voor ooit een idee.
Volgens mij geef jij mij dit idee :-))

Dus nog even verder brain stormen. Ben bang dat wij op de resultaten moeten wachten tot na de bruiloft !!?????

mm

betty prins zei

Mooi materiaal is jute, je kan er zoveel mee doen, iedere kleur past erbij! Oh, wat heerlijk al die voorbereidingen. Als je hier kijkt dan zie je ook een trouwerij, van DD. De jurk voor DD en KD van mijn hand. De foto's zijn nog steeds een feest om te bekijken!http://nannasiebe.blogspot.com/

Bertie zei

vrolijk en feestelijk, lheurebleue,
en die knoopjes - dat je die erbij hebt gevonden! grappig dat je "jutte" schrijft, dat kom je op Belgische sites ook tegen. De Hollanders doen dat zuniger, met één t. Jullie trekken natuurlijk allemaal een juttezak aan op de bruiloft ;-))

Guute zei

Dit is een dankbaar materiaal om mee te werken. Ben benieuwd om het affe resultaat te zien.

annita zei

Wat een leuke vraag en super origineel uitgevoerd!! Decoreren blijft toch een feest.

MoniqueB. zei

Kijk, dát is nou je eigen weg volgen. Nix geen gelikte bruiloft, gewoon lekker jezelf. Of in dit geval hunzelf! Super.
Prachtige corsages, erg origineel.

Balsemien zei

Leuk hoor, en heel origineel en natuurvriendelijk!
heel veel plezier met het uitdenken en uitproberen, ik geniet met je mee ;-))

Corrieneeltje zei

Ik kwam om een gedicht te zoeken en laat ik dat nu ook vinden!!! Een gedicht in jute.
Wat een plaatje Elizabeth.

martine zei

Wat ziet dat er vrolijk uit.
Jute is ook overal mee te combineren.

Anoniem zei

ach, ik was hier gisteren al maar verdwaalde weer eens via een leuk linkje ;)
Wat spannend al die voorbereidingen voor de bruiloft. Wat een vondst, dat jute, je hebt er weer prachtige dingen mee gemaakt

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

lheurebleue zei

@mm: jij maakt vast iets heel moois met de jute zak van de sint!
@betty: wat een heerlijke foto's van een heerlijke bruid in een heerlijke jurk met heerlijke bruidegom & kind!
@bertie: o,o! ben het meteen gaan opzoeken. in de woordenlijst vind je 'jute' en 'jutte' maar een Internetcheck liet zien dat men kennelijk meestel 'jute' gebruikt. heb het natuurlijk meteen aangepast!
@guute: idd. tegen het stoere van jute komen andere materialen zo mooi uit.
@annita: ik weet wel wat te doen in de komende maanden!
@moniqueb: het wordt een heel mooie, speicale bruiloft!
@balsemien: da's waar: in jute kan je de planten nog vermoeden!
@corrie: en jij had op je blog een prachtig gedicht
@martine: en in mijn hoofd zit ik allerlei dingen te combineren!
@marcella: zo gaat dat: je klikt op een linkje en voor he het weet ben je verdwaald in cyberspace ...

Brechtje zei

Wat een prachtig idee zeg! En werken met jute is een feestje. Je kunt er bijna alles mee combineren. Ik wens je heel veel inspiratie, geluk en veel plezier/voorpret bij het maken van al het leuks. Fijn weekend!

Annelies zei

Je kunt ook heel stijlvol borduren op jute.
Het heeft vele mogelijkheden.
Veel plezier met de voorbereidingen.

Willy zei

Ik vind je jute probeersels zo al prachtig. Wat een leuk idee. Het rood past erg mooi bij het jute.