donderdag 28 april 2011

Brei je eigen Koninklijke Bruiloft

Ik ben noch royalist noch republikein. Ik koop geen bordjes, T-shirts, potloodetuis, koekjestrommels, lepeltjes, kalenders, sleutelhangers, kussenslopen, bekers, tassen, magneetjes, oorhangers, theezakjestuinkabouters, koelkast, bier, braakzakjes, munten, ondergoed, bedovertrekken, nagelstickers, cereals, pizza's, condooms, karaffen of theedoeken met de portretten van Prince William en burgermeisje Kate Middelton. Maar morgen ga ik toch even kijken naar Het Huwelijk. Koningen & koninginnen, prinsen & prinsessen, je weet dat het gewone mensen zijn met gewone mensenwensen & mensenstreken maar toch ... het blijven een beetje personages uit een sprookje.
Vorige week zag ik het boekje Knit your own Royal Wedding liggen bij Waterstone's in Brussel. Geamuseerd bestudeerde ik de Woolly Windsors: Prins William en Kate, Prins Charles, Camilla Parker Bowles, Prins Harry, William, de Aartsbisschop van Canterbury, koningin Elisabeth, Prins Philip en natuurlijk de corgis. In het boekje zat zelfs een kartonnen balkonfacade. Ik wilde het boekje terugleggen maar was zo gefascineerd door alle grappige details dat ik het toch maar kocht. Zoveel figuurtjes en zoveel outfits in een boekje, die komen vast nog eens van pas. Gisteren stuurde zij mij bovenstaande video vanuit Madrid en vandaag zag ik het boekje in de etalage van de Engelse boekenwinkel in Den Haag. Het werk van Fiona Goble is niet onopgemerkt gebleven ...
Het boekje bleek een groot succes, met de figuurtjes is zelfs al een animatiefilm gemaakt:

Een dolle boel. Hier kan de echte Royal Wedding vast niet tegenop!

11 opmerkingen:

martine zei

Wat is dit leuk. En ze lijken ook echt.
Ik wil het boekje.

Annelies zei

Het boek kende ik, maar nog niet de filmpjes. Erg leuk !

Lida zei

Schitterende filmpje, vooral het laatste met de corgi. Ik heb heerlijk zitten lachen! Heb je dit filmpje al bekeken:
http://www.youtube.com/watch?v=Kav0FEhtLug&feature=youtu.be

Is ook enig om te bekijken! Nu geniet van het hele spektakel, ik zit ook voor de buis! Groetjes
Lida

berthi zei

Enig! We zijn er met z'n allen vol van. Trouwens, Kate droeg een schitterende jurk!

Anoniem zei

Haha énig !!!

Inderdaad het boekje zal vol ideetjes staan.

Ja een kotszakje moet ik hebben !!;-))


Mooie dag,dag... MM

inge zei

ik vind het wel leuk, hoewel ik me nog geen royal wedding zie te breien... ;-))

lheurebleue zei

@martine: en het is niet duur ...
@annelies: de makers hebben zich duidelijk vermaakt!
@lida: ook erg leuk! ik had bijna verwacht dat dat bij de 'echte' bruiloft ook zo zou gaan ;)
@berti: heel smaakvol en elegant!
@MM: zouden ze gebruikt worden???
@cricri: de figuurtjes kan je - een beetje anders - breien voor een poppenhuis ...

Bertie zei

supergrappig die Woolly Windsors. ze doen me ook denken aan een zelfgebreid poppetje dat ik als kind had. maar dat heette Mormeltje.

aafke7 zei

Idioot he? Maar wat een idee om Willem 'en familie', plus een paar gymnastische Oranjecomitéleden alvast voortebreiden. Met Gouden Koetsje!
Gillen!

betty prins zei

Ja en nu eerlijk bekennen dat ik toch gekeken heb..., wat een mooie jurk en een 'koele' trouwerij!

Anny zei

Ik lig wat achter met bijlezen.. Ik zag het item in Nieuwuur ook en genoot van het gebreiden gezelschap. Maar het filmpje slaat alles, die corgi.. als die opo het toneel komt beginnen mijn hondjes spontaan te blaffen...