dinsdag 28 juli 2009

Knit a poem

Hou je van breien en van poëzie? Dan kan je de Poetry Society helpen bij het project Knit a Poem. Ter ere van het honderdjarig bestaan van de society breien honderden vrijwilligers/sters het grootste gebreide gedicht ter wereld. Iedereen werkt thuis met eigen restjes wol volgens een patroon dat wordt toegestuurd. Later worden alle lapjes gecombineerd tot een gedicht. De deelnemers krijgen als dank een boekje met ‘poems to knit by’ en worden uitgenodigd voor een groot 'samenbrei-evenement'. De letters van het gedicht zijn al verdeeld, er worden alleen nog mensen gezocht voor de de nederige taak van het breien van de spaties.
Als je nieuwsgierig bent naar het resultaat, moet je wel wachten tot oktober. Daarom nu alvast een link naar het gedicht How to knit a poem van Gwyneth Lewis.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een grappig initiatief !!!

Hihi de spatie breien, ja dat moet ook gebeuren natuurlijk !!


mm

willy zei

Ik zit hier half te slapen. Moest even denken hoe een spatie gebreid wordt ;)

MoniqueB. zei

Oh, dit is net zo leuk als een paar jaar geleden voor de SnB dag met die blauwe rivier!

Anoniem zei

wat een leuk idee. Komt jouw spatie er straks ook in?

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Bertie zei

wat een leuke vrolijke website heeft die Poetry Society. Een spatielapje breien, hmmm, is zo gebeurd natuurlijk. zal ik ja, zal ik nee... eerst maar even op facebook en twitter kijken want daar zitten ze ook op.

Guute zei

Worden er ook leestekens gebreid??? 'k Zal vlug even gaan piepen op die site.

Annelies zei

Wat een leuk initiatief ! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Anje zei

Dit is weer een super "Breitoppertje" aan het worden...wat leuk!

patricia zei

Bedankt voor de tip, ik ga een spatie breien. Er komen ook leestekens maar die zijn ook al verdeeld

berthi zei

ENIG!!! Echt een geweldig project en ik kan me voorstellen dat iedereen het erg leuk vindt om hieraan mee te doen.

lheurebleue zei

@mm: ja, elke leegte moet opgevuld ...
@willy: daar is heel veel creativiteit voor nodig!
@monique: die was heel mooi, ik herinner mij nog de goudvis in de rivier van blauw ...
@marcella: ik aarzel nog.
@bertie: ik ben noch op facebook, noch op twitter - het blijft dus verder geheim voor mij ... ben benieuwd of je mee gaat doen.
@guute: leestekens horen er ook bij!
@annelies: ik ben benieuwd naar zowel de vorm als de inhoud.
@anje: ja, een echt leuk initiatief!
@patricia: dat wordt zeker een spatie met persoonlijkheid ;-)
@berthi: ik vraag mij af of de deelnemers het geheel kennen of dat het ook voor hen een 'mystery'-project is.