woensdag 22 juli 2009

Broderie de juin (2)

En hier de laatste twee stappen van de Broderie de juin van Brodons facile - Stap 1, 2, 3 zie mijn vorige bericht. (De bovenste foto is met kunstlicht en de onderste met daglicht genomen - vandaar het kleurverschil.)
Stap 4. Borduur steeltjes in de varensteek en naai als knopjes/bloemetjes kraaltjes aan (of gebruik ook hier Franse knoopjes). Cécile adviseert om voor de steeltjes een rustige kleur te gebruiken - de kraaltjes zullen de steeltjes optisch accentueren. [Kijk naar filmpje 4 van Cécile].Stap 5. Met smal lint (4mm) hier en daar een Rose Accordéon borduren. [Kijk naar filmpje 5 van Cécile]. Cécile borduurt deze accordeonroosjes met gemak maar ik moet eerlijk bekennen dat het mij niet zo goed af ging en erg 'accordeonnen' doen mijn roosjes niet. Ik heb er maar een paar geborduurd (zie de bovenste foto) en laat maar geen detailfoto zien ;-).

Klaar!
Nu nog dit borduurwerkje verwerken. Ik heb al een goed idee waarin ...

13 opmerkingen:

Bertie zei

heel, heel mooi! wat een leuk stofje als ondergrond heb je gebruikt. de randdecoratie van je werk gaat er prachtig harmonieus in over. ik wacht in spanning op een vervolgbericht.

lut zei

Heel mooi! Ook ik ben benieuwd hoe je het gaat verwerken.

annita zei

Wat leuk. Ik heb de filmpjes even bekeken. Wat is er toch veel te vinden op internet!! Ik volg haar site ook al een poosje. Ze heeft een magische creativiteit.

willy zei

Dit werkje ziet er heel verleidelijk uit.Misschien moet ik m'n borduurwerkjes maar eens even aan de kant leggen en met zoiets aan de gang gaan.

Anoniem zei

Was al voorbij gehold , dacht hetzelfde logje. Maar zie nu pas de toevoegingen.
Wat leuk en zo subtiel, al die fijne rankjes met kraaltjes.
De roosjes techniek moet ik eens goed bekijken.

raden...... ????
eeeehm...TAS ???

mm

lheurebleue zei

@bertie: ik had bij cecile het soort stofje als ondergrond afgekeken.
@lut: in mijn hoofd heb ik al een idee, nu nog even nadenken hoe dit te realiseren.
@annita: dat is op de juiste manier omschreven, zij heeft idd een magische creativiteit. je wordt ook helemaal vrolijk van haar site.
@willy: het is leuk om dit ter afwisseling te doen - het gaat snel vooruit en je hebt meteen een aansprekend resultaat.
@mm: ssssttt, niet verder vertellen!

berthi zei

Het eindresultaat is erg mooi. Nu nog de verwerking! Ik ben benieuwd.

Ha, ik zie dat mm erg goed is in raden!:-)

Anoniem zei

geweldig, deze link! Je hebt weer een prachtig "dingetje" gemaakt, ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt (boekomslagje?)

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

ps ik was hier al eerder maar vergat te reageren, te lang blijven plakken bij de leuke filmpjes

Annelies zei

Wat ziet dat er schitterend uit !

Anoniem zei

dit blog is dan ook wel wat voor jou;
http://mimibouton.over-blog.com/

groetjes hilly

Anoniem zei

och zelfs op een eitje!!!!!!!
http://mimibouton.over-blog.com/60-index.html

MoniqueB. zei

Vooral door de kraaltjes is het erg speels en zo verschrikkelijk mooi!
Komt het op een tas of op een kussen?

Anje zei

Wat leuk dat je deze lessen in vrij werk doorgeeft. Nodigt uit om aan de slag te gaan. Heerlijk spelen met textiel. En je bent op weg naar een super leuk resultaat.
Bewondering, groetjes Anje.