dinsdag 30 september 2008

Mindfulness

In de 12 minuten van het station naar mijn werk zie ik de wonderlijkste dingen. Vogels die met trappelende pootjes wormen roffelen uit het gras, een papiertje met lieve woordjes, de eerste crocuskopjes door de witte sneeuw, een glanzende kastanje die met een zacht 'tok' voor mijn voeten valt, dansende donsveertjes, de lege whiskyflessen van een nachtelijke zwerver. Of dit geborduurde lapje waar ik gisteren bijna op trapte:
T
OT HIER
staat erop. Niet de gewoonste tekst om te borduren. Mysterie ...

12 opmerkingen:

Anoniem zei

wow: lag dat zomaar op straat?

Anoniem zei

EN, meegenomen !!?

Ga je er een nieuw mistery van maken !!??

mm

Anoniem zei

nuchtere Marcella denkt: een boekenleggertje?
kunnen we nog bedenken wiens boek het was en in welk boek het lag voordat het op straat wapperde. Bij welke passage zou lezer of lezeres gebleven zijn. Kortom er is nog genoeg te raden.

nuttigenfraai.web-log.nl

Annelies zei

Ja, ik dacht ook meteen aan een boekenlegger.
Misschien een docent die op een moderne manier het handwerken bij wilde brengen.
Ik zou het beslist bewaren.

lheurebleue zei

@astrid: inderdaad, ik kon het eerst niet geloven!
@mm: natuurlijk! zo'n werkje kon ik toch niet laten liggen om respectloos door iedereen vertrappeld te worden.
@marcella: dat is het natuurlijk! een boekenlegger! daar had ik helemaal niet aan gedacht. 'tot hier gelezen' dus.
@annelies: zo'n onverwacht cadeautje van de straat bewaar ik zeker!

Anoniem zei

Leuk zeg! En dat vind jij zomaar op de straat. Zo zie je maar weer, hou altijd je ogen goed de kost, zou mijn moeder zeggen!:-)

MariecusBruyn zei

Hahaha, die weet niet meer tot waar ie gebleven is :)

Corrieneeltje zei

Aan een boekenlegger zou ik niet gedacht hebben en ik maar denken dat ik nuchter ben ;- ))
Ik denk hierbij meteen aan een persoon die een zwerftocht op touw zet voor het borduurtje, net zoiets als flessenpost, en dan heel verwachtingsvol gaat zitten wachten of er ooit iets terug te vinden zal zijn, op internet bijvoorbeeld ..... (^_^)

Anoniem zei

He Marcella, zó nuchter !!
Heel mijn mistery foetsie !!

(ik had dus ook niet aan een boekenlegger gedacht en IK ben nuchter hoor)

Net als Corrie fantaseer ik mijn eigen verhaal wel, eeehhhmmm ...............

Anoniem zei

mm

lheurebleue zei

@berthi: als kind keek ik al goed rond of ik geen GELD vond!
@mariecus:tja, die is helemaal in de war!
@corrie: ik dacht ook dat het misschien voor een zoektocht was. en ik voelde mij in de trein al schuldig dat ik nu alles verpest had door het ding mee te nemen (hoewel het een rare plek was voor een zoektocht). ik was dus blij met de suggestie 'boekenlegger'.

Unknown zei

Boekenlegger, ja natuurlijk!
Maar het is leuker om er iets anders bij te bedenken!

En wat heb jij een scherpe blik!