zaterdag 27 september 2008

I.M. Paul Newman

Gisteren overleed Paul Newman op 83-jarige leeftijd. De man met de mooiste blauwe ogen, schitterend met Liz Taylor in Cat on a Hot Tin Roof
en met Robert Redford in Butch Cassidy and the Sundance Kid
en in The Sting
Paul Newman was 50 jaar gelukkig en monogaam getrouwd met de actrice Joan Woodward. 'I have a steak at home, why should I go out for hamburger' vertelde hij ooit in Playboy.
Kennelijk hoefde hij thuis niet sexy te zijn of zich aan stijlwetten te houden. Dus - ver weg van Hollywood - gewoon een eitje bakken met witte sokken in instapschoenen, thuis in Westport, Connecticut:

8 opmerkingen:

Annelies zei

Op dit middelbare school vond ik dit een ontzettend mooie man.
Het leven is eindig, het is niet anders.

Anoniem zei

O ja, was jij ok verliefd op die blauwe ogen !!?
Ik kom uit een bruinogige familie, dus.....

Weet je wat ik het mooiste vind dat hij al die jaren dezelfde vrouw heeft gehad.
Veel artiesten ruilen hun vrouw in voor een jong exemplaar, kan ik niet waarderen.

mm

Anoniem zei

ik hoorde het gisteren ook en dacht er aan om een blogje erover te schrijven. Geweldige man he?

Corrieneeltje zei

Zéér aantrekkelijke man en zeker door zijn monogame levenswijze, dat kan ik heel erg waarderen. Toen ik het gisteren hoorde kwamen er meerdere overleden beroemdheden voor mijn geestesoog langs en de weemoed kwam, maar wat hebben ze ons een prachtige uren geschonken door de films, de muziek en de kunst die ze maakten. Wat een prachtige foto's heb je van hem en zijn vrouw geplaatst.

Anoniem zei

Een mooi mens, heb die films ook gezien en ik val zonder meer voor blauwe ogen! Ja, triest, maar gelukkig zijn de films ernog!

Anoniem zei

jammer...

maar voor hem gelukkig dat er een einde aan zijn lijden is gekomen,
wat een mooie man om te zien ook op leeftijd nog hé..

lheurebleue zei

@allen: op zo'n aantrekkelijke man en mooi mens, blijf je natuurlijk je hele leven een beetje verliefd. en ook na zijn dood, telkens je hem weer op het scherm ziet ...
en dat zo iemand 50 jaar bij dezelfde vrouw blijft is toch prachtig!

MariecusBruyn zei

Ik schrok gigantisch van het nieuws dat hij 83 was! Maar wat een kerel, he. Niet alleen mooi om te zien maar ook zo lekker gewoon gebleven. Heel nuchter en to the point. Daar kunnen heeeel veeeeel acteurs/actrices wat van leren.
En zeg nu eerlijk: Steak is toch veel smakelijker dan die vettige hamburgers, niet?
(mooi logje!)