vrijdag 30 september 2011

l' ora blu


Dank voor alle lieve reacties op mijn vorige bericht! Mooi om over al die verlangens te lezen. Ik hoop dat er vele uitkomen.
Ik las even een kleine blogpauze in.
Genieten jullie van mooie, blauwe nazomeravonden en -ochtenden. Onverwachte cadeautjes in deze herfstmaanden. Geniet van de blauwe uren, de momenten dat de tijd even stil lijkt te staan. Wanneer de hectiek van de dag voorbij is maar de dingen nog niet in duisternis zijn verdwenen. Of van de wondere tijd wanneer de nacht bijna voorbij is en de ochtend nog niet aangebroken. Dat korte moment van stilte wanneer de nachtvogels plots zwijgen en de dagvogels nog even de adem inhouden. Van l' heure bleue wanneer alles, zoals Francoise Hardy zingt, mooier, zachter en glanzender wordt alsof gehuld in een sluier van dromen ...

Francoise Hardy - 1969 - l'ora blu

c'est l'heure que je préfère,
on l'appelle l'heure bleue
où tout devient plus beau, plus doux, plus lumineux
c'est comme un voile de rêve
qu'elle mettrait devant les yeux
cette heure bien trop brève
et qui s'appelle l'heure bleue
c'est une heure incertaine, c'est une heure entre deux
où le ciel n'est pas gris même quand le ciel pleut
je n'aime pas bien le jour:
le jour s'évanouit peu à peu
la nuit attend son tour
cela s'appelle l'heure bleue
le jour t'avait pris
et tu te promènes
dans le soir de Paris
l'heure bleue te ramène
c'est l'heure de l'attente quand on est amoureux
attendre celui qu'on aime, il n y a rien de mieux
quand on sait qu'il va venir
c'est le moment le plus heureux
et laissez-moi vous dire
que ça s'appelle l'heure bleue
oui laissez-moi vous dire
comme j'aime l'heure bleue
Ook in mijn blogpauze zullen mijn breipennetjes tikken - met heerlijk blauwe wol ...
Tot over een paar weken!

7 opmerkingen:

Annelies zei

Ik hoop tot snel.

lupineke zei

Geniet van je blogpauze, en hopelijk zien we je daarna weer terug!

marcella zei

veel plezier met de mooie wol en de andere dingen die je ongetwijfeld zult doen en maken.

Anny zei

Geniet van die mooie blauwe wol! Tot ziens...

Willy zei

Ik was er even tussenuit en erg benieuwd naar het boekje. Het is prachtig geworden en heel bijzonder.

Het begon te kriebelen, ik ben nu te vinden op hejtjorven.blogspot.com (over Zweden). Verder wacht ik nog op mijn oude vertrouwde blog :(

Fijne blogpauze, groetjes

Janny zei

Geniet van je blogpauze. Zie je graag weer terug als je zover bent!
Janny

inge zei

heel fijne blogpauze en tot later ...geniet van de heerlijke rust die de winter brengt ...het verinnerlijken van wat de zomer bracht ...