zondag 11 september 2011

Geboren uit zonnegloren - {levensboekje 1}

Een mens moet zijn/haar zegeningen tellen. Zo prijs ik mij gelukkig met mijn schoonzus M. Ik heb al heel wat schoonzussen zien komen & gaan - zo gaat dat tegenwoordig nietwaar ;) - maar M is al meer dan 25 jaar een lieve en gastvrije steunpilaar in de familie. Je zou het niet zeggen, ze ziet er nog ondeugend jong uit, maar in oktober wordt ze (tot haar eigen ontzetting) zestig jaar. Ik vind dat ze een bijzonder cadeau verdient en ben dit weekend begonnen aan een stoffen mixed-media-'levensboekje'.
M is een zeemeisje, voor de pagina over haar geboorte gebruikte ik de beginregels van Iris, een gedicht van Jacques Perk. De inspiratie voor de geborduurde Geboorte van Venus van Botticelli vond ik hier.
'k Ben blij met mijn zelfbordurend Berninaatje, hoewel ik mijn kop er wel moet bijhouden bij het programmeren van de letters. En dat is niet zo eenvoudig want maandag ben ik op mijn kop gevallen. Mijn kin heeft alle kleuren van de regenboog maar toch vooral dezelfde kleur als mijn levensboekje ...
Regenboog boven Utrecht - 4 september 2011

9 opmerkingen:

Bertie zei

Op je kop gevallen! Dat is niet mis. Sterkte! Prachtig cadeau ben je aan het maken.

betty prins zei

Ach arme, vallen op onze 'leeftijd' is niet alleen pijnlijk, iedereen maakt zich gelijk zorgen over je!
Niettemin, een prachtig kado voor een zestigjarige, wat leuk om een boekje te maken.

Elizabeth zei

Wat een goed idee om een levensboekje te maken. Nou maar hopen dat ze niet voorbij komt wandelen in blogosphere anders is de verrassing verdwenen.

Niet te veel vallen want dat is niet goed voor de mens.

Fijne zondag.

Annelies zei

Allereerst heel veel beterschap !
Wat een mooi cadeau !

Willy zei

Ik dacht even dat ik een berichtje van vorig jaar aan het lezen was, dat vallen moet je zeker niet te vaak doen. Hopelijk niet al te pijnlijk.
De stitcherieboekje is een mooi en uniek cadeau.
Groetjes

inge zei

het boekje vind ik een leuk idee... je kin een pijnlijke gedachte en van zo´n borduurmachine kan ik voorlopig alleen maar dromen ... verzorg je goed ...maar misschien staat die blauwe kin je wel ;-)

Janny zei

Jammer dat ik je schoonzus niet ben:-) Wat een leuk idee zo'n boekje, zeg. Hopelijk leest je schoonzus dan je blog niet, anders is de verrassing weg.
Veel sterkte met het koppetje!
Liefs,
Janny

berthi zei

Oei, jij hebt een lelijke smak gemaakt! Dan valt het niet mee om je gedachten bij het levensboek te houden. Trouwens, wat een leuk idee weer van je en het boekje ziet er schitterend uit.

Saskia zei

Ook ik wens je natuurlijk beterschap met je regenboog-kin.
En je lieve schoonzus boft maar met zo'n lieve schoonzus als jij!