dinsdag 13 september 2011

De prins op het witte paard - {levensboekje 2}


Er zijn inmiddels al 4 pagina's klaar van het levensboekje. Nog 4 te gaan. Liefst was ik de hele dag bezig met het uitzoeken en printen van plaatjes (zie de tutorial in de rechterkolom) en het borduren van kleine details. Maar er blijkt nog zoiets te zijn als 'echt' werk dat de aandacht vraagt ...
De uitdaging is om enkel restjes uit mijn (eindeloze!!) voorraden te gebruiken. Zoals zoetwaterpareltjes,
lintjes, kraaltjes, een restje 'wereldkaartstof' van het bruiloftboekje voor mijn Verre Zoon of een stukje gordijnstof.
De illustratie voor de bladzijde over 'de prins op het witte paard' is van Anna Silivonchik.
Ik vond het (in mijn naïviteit?) een leuk ontwerp maar meneer 'l heure bleue maakte er rare opmerkingen bij ;). Honi soit qui mal y pense - schande over wie er slecht van denkt. Toch?

13 opmerkingen:

Stefanie zei

Ha ha, ik moet hier heel hard om lachen! Die meneer L'heure bleu toch!! Tja, zo gaat dat soms.... Ik ben vol bewondering voor de prachtige bladzijdes die je maakt, heel erg mooi en persoonlijk! Laat hem maar kletsen! Groetjes Stefanie

Anny zei

Och, a dirty mind is a joy forever toch???? Maar het boekje wordt heel bijzonder hoor.

Annelies zei

Wat wordt dat een prachtig boek. Ja, dat plaatje....

Elizabeth zei

Dat wordt een heel mooi en grappig boekje. Het is inderdaad er jammer dat we niet de hele dag bezig kunnen zijn met het verdiepen/uitbreiden van onze projecten.

Fijne avond.

betty prins zei

Een mooi boekje wordt het en nog 4 bladzijde te gaan. Het is misschien goed dat je soms iets anders moet doen, kan je rustig broeden op het vervolg.
Ik moest al grinniken om de foto voor ik het einde las van je verhaal, mannen....

Willy zei

Hier natuurlijk ook meteen een lach, maar ook om het witte paard met de rode stippen. Ik vind dat je er iets heel speciaals van maakt, valt vast in de smaak.
Groetjes

inge zei

heerlijk jouw boekje en ja mijnheer heeft wel een beeetje ondeugend gelijk...maar dat speelse is er net leuk aan :-)

Janny zei

Ja, ik begrijp wat mijnheer L'heure bleue deed ginnegappen. Maar het is een prachtig plaatje, zoals trouwens alle bladzijden prachtig zijn. Wat ben je toch een kunstenares!
Janny

Bertie zei

eerlijk gezegd heb ik ook ondeugende gedachten bij dat plaatje ;-)
't wordt een prachtig boekje. van je tutorial zal ik nu echt gebruik gaan maken.
o ja, ik denk dat jij dit inspirerende plaatjes vindt, van sirenen en meerminnen.

Corrieneeltje zei

Ha,ha,ha, de een denkt het en de ander zegt 't! Ik snap meneer wel ;- ))
Heerlijk toch om in zo'n schitterend boekje ook humor te vinden!
Liefs en groetjes van Corrie

marian'ne m zei

M boft ook met jou, zo'n mooi boekje !!

Ja ziet er toch een beetje ondeugend uit !!;-)

Kan ik je opeens zomaar volgen en hier reageren met mijn naam doordat ik even (?) naar blogspot ben verhuisd

mooi weekend...... MM !!

Marina zei

Zo een levensboekje is echt wel een heel bijzonder cadeau. Als je zoiets krijgt dan ga je dat volgens mij heel erg koesteren, onbetaalbaar!
En mannen die komen soms van een andere planeet, gewoon negeren :0)

aafke7 zei

Monsieur HBl is duidelijk een man. Kan niet missen.