vrijdag 15 januari 2010

Beeindig traumatische scheidingen!

Het is bewezen! Ik ben geen ezel! Want een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen. En ik heb - jawel - driemaal dezelfde fout gemaakt. Door jammere onachtzaamheid heb ik driemaal een van mijn mooie, zelfgebreide handschoenen verloren. Ik liet ze nog zo trots hier en hier zien. Het is natuurlijk niet mijn schuld maar die van mijn jas. Vrouwen vinden mijn jas mooi - niet te verwonderen want de helft van de vrouwen draagt zo'n heerlijke, gewatteerde winterjas. DH, zoals wellicht veel van zijn soortgenoten, trekt zijn ene wenkbrauw vervaarlijk op en zegt: 'trek je je slaapzak weer aan?'. Deze jas nu heeft heel ondiepe zakken. Weliswaar met kleine ritsjes maar deze gaan stroef en ik ben te lui om ze dicht te doen. Met als gevolg dat de ene dierbare handschoen na de andere ergens in dit land een nieuw leven is begonnen. Maar nu is er hoop!!! Ik hoef mijn handschoenen niet aan touwtjes uit mijn mouwen te laten bungelen. Een lotgenoot heeft een zeer nuttige website geopend: Handschoen verloren, 'de mediator in verloren handschoenen'. Vind je een eenzame handschoen of heb je er eentje verloren? Meld het op de site en misschien maak je een einde aan de traumatische scheiding tussen een geliefde linker- en rechterhelft ....

14 opmerkingen:

Anoniem zei

da's wel sneu, gelukkig is er hoop! ;)

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

berthi zei

Balen zeg, om zo'n mooie gebreide handschoenen te verliezen. Maar wie weet, komen ze boven water en vind je ze terug op de website! Overigens een enige vondst die site!:-)

liesbeth zei

Wat erg! Ik ken er alles van! Ik heb momenteel 3 rechterhanden over. Toen het deze week zo koud was, had ik in de auto bij gebrek aan iets anders toch maar 2 van die rechter handschoenen aangedaan.(De verwarming werkt niet al te best) Na verloop van tijd zaten ze al wat confortabeler-waarschijnlijk een beetje uitgerekt-en voor ik het wist stond ik er al mee in een winkel. Erg origineel moet ik zeggen.Ik heb eigenlijk al geen zin meer om er nog nieuwe te breien: ik ben toch een ramp.Ik hoop dat je ze terug vindt!

Bertie zei

jammer, het waren zulke mooie paartjes! Heb je vervangende exemplaren gebreid? Hopelijk komt de verloren helft van het paar deze keer nog terecht!

lheurebleue zei

@marcella: ik had beter moeten opletten!
@berthi: de site schijn een groot succes te zijn - vervult kennelijk een grote behoefte!
@liesbeth: ik ben ook zo'n ramp die voortdurend allerlei verliest of waarvan de dingen op onverklaarbare wijze stuk gaan ...
@bertie: ik heb eerlijk gezegd de moed niet om de ontbrekende exemplaren opnieuw te breien ...

MoniqueB. zei

Toevallig heb ik me daar een kwartier geleden helemaal bescheurd van het lachen. Zo leuk! Vooral het landkaartje.
Echt geweldig!

Wel jammer van jouw handschoenen. Ik kan wel gaan zoeken, maar ik woon zo ver weg..

Annelies zei

Wat mij intrigeert is hoe je nu weer op zo'n site komt !

Corrieneeltje zei

Dat is nu precies de reden waarom ik geen handschoenen brei, ik zou het vreselijk vinden als ik ze kwijt raakte. Wat een idee zeg die handschoenenbank.

Willy zei

Ik zou ze toch maar aan touwtjes doen een volgende keer. Niet iedereen weet dat er zo'n site bestaat voor verloren en gevonden handschoenen.

betty zei

Had je niet de neiging om overal te gaan zoeken? Het is wel echt afschuwelijk, zo'n zelfgebreid exemplaar, dat is veel meer dan alleen maar een handschoen!

Anoniem zei

OO dom NIET ezelinnetje !!!

Wat jammer, maar misschien mogen jouw handschoen nu wel deel uitmaken van een kunstwerk.
Een paar jaar geleden was er ergens een wand/waslijn waar iedereen gevonden handschoenen kon hangen.
Dat werd een kunstwerk.
Echt toevallig was ik daar ook mee bezig maar vond er geen dat jaar op 1 klein kinderhandschoentje na. Ik vond het zoo moeilijk om het mee naar huis te nemen, ben er zelfs voor van de fiets afgestapt.
Alleen in koude winters vind je er veel.
Het is gebruikelijk om de gevonden handschoenen mutsen op een hek/heg paaltje te leggen op de plek waar ze gevonden zijn.

Ik heb tassen vol mutsen sjaals die mijn zonen op treinstations vonden, maar hun eigen spullen verloren ze ook regelmatig.

mm

Bertie zei

Ik kwam vandaag een gedichtje tegen van de Deense dichter en geleerde Piet Hein (ja zo heette hij echt). Het heeft een diepere achtergrond (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Piet_Hein_(Denmark) maar hier is het toch ook wel heel toepasselijk:
Eén handschoen verliezen / is natuurlijk pijnlijk, /
maar niets /
vergeleken met de pijn /
van er een te verliezen, /
de andere weg te gooien, /
en dan de eerste /
weer terug te vinden.

Anoniem zei

kijk eens bij
http://www.kophieps.com/
in haar echter kolom een mooi gedicht voor jou van piet hein.....
groetjes hilly

Anoniem zei

oh hahahahahah zie nu al een reactie van bertie staan.....