vrijdag 8 januari 2010

Allen naar Etten-Leur!

Foto: pieterraat.nl
Het zal je niet ontgaan zijn: de overheid slaat alarm omdat de voorraad strooizout door de aanhoudende vorst dreigt op te raken. Men overweegt zelfs wegen af te sluiten. De gemeente Etten-Leur heeft het zouttekort tijdelijk opgelost. Daar gaan de strooiwagens geurend badzout op besneeuwde hoofdwegen strooien. Etten-Leur kon namelijk 18 ton Atlantisch zeezout overnemen van het bedrijf Nature’s Choice zodat nu "Een halfproduct van badzout met mooie kleuren en een romantisch geurtje in de straten van Etten-Leur wordt uitgestrooid ".
Herinner je je nog dat ik hier mijn eigen badzout maakte? Nu ben ik in verwarring, wat moet ik nu doen? Als verantwoordelijke burger zou ik mijn eigen badzout kunnen inleveren bij mijn eigen gemeente. En als calculerende burger zou ik naar Etten-Leur kunnen afreizen om geurig badzout van de wegen te schrapen ...

11 opmerkingen:

MoniqueB. zei

ik las het idd gister op internet.
En johan had het gehoord in de vrachtauto.
ZOlang het werkt, vind ik het prima!
Veiligheid voor alles. Hopelijk denken de plantjes er in het voorjaar ook zo over...

Anoniem zei

ik heb er wel om gegniffeld toen ik het gisteren in de krant las ;) wat zullen die gemeentelijke strooiers heerlijk geuren als ze thuis komen :)

marcella
nuttigenfrai.web-log.nl

Bertie zei

Rare jongens, die Etten-Leurders ;-)

berthi zei

Thijmen en ik hoorden het gistermiddag op de radio. We lagen allebei in een deuk.

Corrieneeltje zei

Volgens mij ga je heerlijk met je flinke schep van je eigen badzout in bad zitten en blijf je daarna in een behagelijk huispak, het heleweekend met een goed boek, een handwerk en een glas wijn met verrukkelijk Franse kaasjes in je huis ondergedoken vanwege de sneeuwstormen die ons beloofd zijn. Dat is tenminste zo ongeveer wat ik van plan ben te doen, behalve dan dat bad, dat heb ik niet ;- ))

Anoniem zei

haha dus daar moesten wij heen. (zag pas een klei tipje ;-)

Nee joh, jij gebruikt jouw badzout voor de stoep bij de brievenbus voor de post/krant bezorger.
En de rest gaat gewoon in bad met jou !!

Nou ja niet alles tegelijk hé !!

Vraagje, zouden de straten naast mooi gekleurd zijn niet gaan glibberen als het gaat dooien, of schuimen !!??

Dát zie IK voor mij.

mm

Brechtje zei

Ik had er nog niet van gehoord. Lees het nu pas bij jou. Over dat geurige strooizout. Ik had dezelfde gedachten over jouw badzout als MM. Gebruik het maar lekker zelf hoor. En voor de postbode natuurlijk......;-)))

betty zei

Ik zag de foto in de krant, snapte helemaal niet wat er zo bijzonder was aan de strooiwagen, beetje vreemde kleur strooizout!! Dat zal heerlijk ruiken in de straten van EL

corry zei

Dat wordt auto rijden met de raampjes open daar in Etten-Leur!

lheurebleue zei

@monique: ja, de plantjes zullen wel erg te lijden hebben onder al dat zoutgeweld!
@marcella: het worden romantische nachten bij de ettenleurse strooiers ...
@bertie: dat is duidelijk!
@berti: dat zijn idd berichten om van te smullen!
@corrie: helaas, helaas - ondanks afschrikwekkende weerswaarschuwingen moest ik heen & weer naar belgie ...
@MM: ja, dat zou mooi zijn: schuimende & bubbelende wegen!
@tineke: een geurige postbode brengt zeker ook geurige post!
@betty: ik reed gisteren & vandaag op weg naar belgie langs de afrit naar roosendaal en moest mij inhouden om niet naar etten-leur te rijden om te gaan kijken!
@corry: misschien maken ze een gewoonte van geurige straten ...

*Marianne* zei

Ik lees het nu voor het eerst en is me ontgaan en dat terwijl ik het nieuws toch aardig bijhoud.
Wat een grappig idee! Ik kan me voorstellen dat het wat 'dubbel' overkomt.