woensdag 14 januari 2009

vrolijke winter

Ik was net voor de vrieskou begonnen aan deze mitaines uit het heerlijke boek Kristin Knits dat ik onlangs in de Slegte vond. Het boek staat vol handschoenen, sokken, sjaals, mutsen en vesten in spetterende kleuren. Met patronen van Kristin Nicholas tover je de somberste winterdagen om tot een vrolijk festijn. Heb je een beetje een winterdip? Neem dan even een kijkje in haar shop en laat je opvrolijken door de regenboogkleuren van haar prachtige julia yarn. In haar boek werkt Kristin Nicholas met haar eigen merk wol maar ik gebruikte Rowan Pure Wool DK.
Vingerloze handschoenen zijn niet zo prettig op de fiets als het vriest dat het kraakt. Maar nu de winterpret weer (even?) voorbij is, kan ik tenminste mijn nieuwe mitaines aan ...

15 opmerkingen:

patricia zei

Wat leuk! Als het echt vriest dat het kraakt doe ik een goedkoop paar handschoenen uit de H&M aan onder mijn zelfgebreide handschoenen zonder vingers.

Annelies zei

Wat zien ze er heerlijk vrolijk uit. Ze zijn erg mooi geworden !

Anoniem zei

OOO wat vind ik deze leuk !!!
En het lijkt mij een énig boek .
Zouden ze het nog hebben !?

Wat een lekkere kleurtjes en een mooie wol.
Hihi, nee met de zware vorst gaat dat niet, maar in het voor en najaar prima.
Ik heb ze soms zelfs in huis aan.
Je kan er ook mee breien hoor !!:-)))

mm

lheurebleue zei

@patricia: dat is een goed idee! dat ik daar zelf niet aan gedacht heb!!
@annelies: en je wordt er vrolijk van als je ze draagt.
@mm: het boek stond bij de 2de hands exemplaren. helaas was er dus maar 1 exemplaar. dat moet ik eens proberen, breien met mitaines ...

Anoniem zei

Wat een vrolijke mitaines! Prachtig

Anoniem zei

Dit is echt zo'n logje waarvan ik niet weet bij welk linkje ik het eerst moet kijken. Wat zijn die wanten leuk. Ik heb de titel meteen genoteerd. Helaas bij de tweedehands, dus dat wordt speuren.
Veel plezier met je wanten en dat je nog veel moois uit dat boek gaat maken.

Anoniem zei

Wat een vrolijke vingerloze handschoenen !Echt heel erg leuk geworden !
Groetjes Ingrid.

Anoniem zei

Wat is dat toch een leuk garen. Zag het boek daar ook te koop 1 exemplaar.

mm

Anoniem zei

daar wordt je wel vrolijk van. Als het echt héél, héél koud is kun je er inderdaag nog een paar handschoenen onder aantrekken, maar voor gewoon een fris winterweertje zijn ze vast heerlijk en ze zien er enig uit

Marcella
nuttigenfraai.weblog.nl

Anoniem zei

Zo iets schattigs kan je met trots dragen hoor. Misschien ook nog eens een paar met kapje en een knoopje, dan kan je ze wel met vrieskou op je fiets aan!

Anoniem zei

Heel fleurig zijn ze geworden. Ik zou ze de hele dag dragen om dan het zonnetje in huis te zijn!:-)

Anoniem zei

Super mooi en gezellig!!

Corrieneeltje zei

Wat enig zijn deze mitaines, zó vrolijk, ik zou bijna voor de lol handschoenen gaan dragen. Ik heb ze wel, maar draag ze nooit, heb bijna altijd warme handen.

Anoniem zei

o, deze zijn ook leuk!!!!

MariecusBruyn zei

Oh, ik ben helemaal verliefd geworden op die groene trui met cirekels waarin vier bladeren tegen elkaar. Prachtig!
Misschien toch eens uitdokteren waar ze dit boek verkopen..