zondag 18 januari 2009

Onafscheidelijk


Het was niet alleen uit angst voor bevriezende vingers dat ik al voor ik aan deze mitaines uit het boek Kristin Knits begon, besloot ook 'echte' handschoenen te breien. Meteen toen ik de winkel uitstapte met roestbruine en lindegroene wol realiseerde ik mij dat die kleuren helemaal niet pasten bij mijn Nepalese sjaal. Mijn sjaal en ik zijn namelijk onafscheidelijk. Hij is gemaakt van de zachtste wol van het yakschaap en reisde helemaal uit de Nepalese Himalaya mee in de rugzak van mijn Avontuurlijke Zoon. Bij het ontijt is het een omslagdoek tegen de ochtendlijke kilte, buiten een sjaal die beschermt tegen de guurste wind, 's avonds een plaid om onder weg te kruipen, 's zomers een picknickkleed. Hij is zo mooi & begeerlijk dat vreemden mij er vaak over aanspreken. Laatst nog de fotograaf tijdens een conferentie. Kortom, als ik naar een verlaten eiland verbannen word, neem ik hem mee. En als het een koud eiland zou zijn ook deze bijpassende handschoenen die ik breide naar een model uit het boek Kristin Knits ...

18 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat zijn die mooi.
Heb me nog nooit aan handschoenen en sokken gewaagd maar als ik die leuke van jou zie....
die koop je nergens dus misschien eens proberen.

Anoniem zei

Inderdaad een heerlijk lief "stelletje" om in te wonen....Prachtig!

Anoniem zei

Je handschoenen zijn ook prachtig en passen perfect bij je multifunctionele sjaal.

Anoniem zei

Wat heerlijk, zo'n sjaal waar je in kunt "wonen". En wat een vrolijke handschoenen. Ik ben ook aan een paar handschoenen bezig (mijn eerste paar) en moet bekennen dat ik het gepruts met de vingers best lastig vind.

MariecusBruyn zei

Wat een bijzonder mooie, serene, warme kleuren! Ik kan me er iets bij voorstellen dat je onafscheidelijk bent van deze sjaal vs omslagdoek vs picknickplaid vs warmhouddekentje-op-de-bank...
en de handschoenen: knap gedaan!

Annelies zei

Mooie handschoenen heb je gemaakt en ze passen prima bij je supersjaal.

Anoniem zei

Wat een prachtige combi zo !!!
Heerlijk zo'n multifunctionele sjaal !

En vingertjes breien vind ik zo leuk !!
Heb er speciaal kleine(10cm) naaldjes voor gekocht.

mm

Anoniem zei

Ik voel met je mee, ben zelf ook een eeuwige sjaal drager. Maar die handschoenen, echt een kunststukje!

lheurebleue zei

@martine: het is de eerste keer dat ik handschoenen brei en het bevalt wel!
@anje: ik ben best wel een beetje verliefd op dit lief stelletje ;-)
@willy: ik ga graag met die 2 op stap!
@bertie: de patronen in het boek zijn geweldig goed uitgelegd - op een andere manier dan normaal. ik vond dat gepruts overigens wel meevallen.
@mariecus: maar ik ben nu als de dood dat ik mijn handschoenen ergens ga laten liggen ...
@annelies: ik ben blij dat ik bij rowan de juiste kleuren kon vinden.
@mm: ik heb ook kleine (bamboe) naalden gebruikt. ik denk dat het met grotere naalden een heel gedoe zou worden.
@betty: ik ben ook een sjaalmens. zo neem ik altijd verschillende pareao's mee voor verschillende doeleinden als ik met vakantie ga.

Anoniem zei

Prachtg, de handschoenen en mooi samen met je sjaal. Goed dat je dt op het laatst hebt bedacht, ik heb een keer wanten gebreid die nergens bij passen!!

Anoniem zei

Met zulke mooie handschoenen mag het wel heel lang koud blijven ;-)
Groetjes Ingrid.

Anoniem zei

Prachtige handschoenen! Wat kan jij goed breien

MariecusBruyn zei

Daar heb ik een oplossing voor!!!!!
Je maakt een touwtje vast aan de polsen van je handschoenen, en die doe je mee doorheen de mouwen van je jas, en in het midden maak je het vast met een lusje omheen de lus van je jas, en je bent ze nooooooit meer kwijt!!!
hahahahaha

Anoniem zei

ik weet precies wat jij bedoelt, ik heb de inmiddels "beroemde" HzG shawl en die is zo heerlijk. De jowe heeft prachtige kleuren en ik zou hem eens willen voelen. Mooi stelletje heb je ervan gemaakt!

Marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Anoniem zei

Prachtige set bij elkaar!

Net als jij ben ik een liefhebber van shawls. En toch heb ik vaak net niet de juiste kleur shawl op voorraad!:-)

Corrieneeltje zei

Wat een prachtige handschoenen Elizabeth, knap gemaakt! Al die vingertjes te breien lijkt me helemaal niet makkelijk en dan die mooie ingebreide kleuren en motieven.
Ik ben nu ook erg nieuwsgierig naar die prachtige sjaal ... ;- )

Corrieneeltje zei

Wat een uilskuiken ben ik, de sjaal ligt eronder. Nou ja, het is nu wel duidelijk dat de kleuren perfect bij elkaar passen ;- )

Bertie zei

Mijn tweede reactie op deze blogpost. Ik moet bekennen dat ik de handschoenen die ik hier eerder noemde nog steeds niet af heb!