zondag 24 januari 2010

Unica in replica


Op zijn oude dag begon mijn vader met schilderen. Toen we klein waren had hij wel eens decors voor onze poppenkast geschilderd. Een mysterieus bos en een hutje op de hei. Daar was het bij gebleven. Toen hij 70 werd, kreeg het schildervirus hem te pakken en werd schilderen zijn lust en zijn leven. Het huis vulde zich met Russische landschappen van Repin, klaprozen van Renoir, fresco's uit Pompei, barokke bloemstukken ... Voor zijn 75e verjaardag organiseerden we een tentoonstelling voor familie en vrienden met de titel Unica in Replica. Daar moest ik aan denken toen ik het werk van Kate Talbot zag. Zij 'schildert' met naald, draad en vilt naar oude voorbeelden. Nieuwsgierig naar wat ze nog zoal gemaakt heeft? Klik dan hier.
Kunst laat zich op vele manieren interpreteren ...

12 opmerkingen:

Anoniem zei

heel erg mooi, zo kunstzinnig zou ik wel willen worden ;)

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Bertie zei

die twee die je hier laat zien zijn prachtig en ingetogen. maar dat marmite-potje op de website, da's lekker vrolijk!
mijn vader is na zijn 60e ook gaan schilderen. hij heeft een paar honderd schilderijen nagelaten. het zijn geen meesterwerken, maar ik vind het wel een meesterlijke uitbarsting van creativiteit.

Anoniem zei

erg leuk zeg ,ook die babypakjes!!!hahahha

groetjes hilly

Willy zei

Mijn vader schildert ook en vroeger ook een poppenkast voor ons beschilderd.
De vilt/borduurwerkjes zijn ook erg leuk.

Balsemien zei

Oh wat leuk Elisabeth! De borduurwerkjes zijn mooi, wat een idee om dat te gaan doen...

Annelies zei

Ik keek even bij de link en zag ook een hele leuke Mona Lisa.

corry zei

Prachtig! Lijkt me fantastisch als je zo met stofjes en draad kunt schilderen.

Corrieneeltje zei

Heel even hoopte ik enig werk van je vader te zien te krijgen toen ik de feed las, maar dat is niet zo, best wel jammer.
Niets ten nadele van dit knappe werk, wat heeft deze kuinstenares al veel gemaakt en zo divers!

Anoniem zei

deze zijn mooi en knap gemaakt.
Zie er meer op haar log die ik niet aan de muur hoef, maar ook heel knap gedaan.

Fijn dat je vader zich daarin kon uitleven, hoopte ook als Corrie zijn werk te zien :-)

Mijn schoonvader heeft zijn hele leven, ondanks zeer druk gezin, geschilderd en toen hij met pensioen ging geen kwast meer aangeraakt, zoo jammer. Zelfs niet toen de kinderen hem prachtige dozen met materialen gaven.

mm

betty zei

Mooi toch die creatieve explosies van onze vaders. De mijne schilderde ook en genoot daar ontzettend van. Her en der is zijn werk terecht gekomen. Nu zijn zijn ogen te slecht, maar hij heeft de computer gelukkig nog, alles mega vergroot! Elisabeth, volgens mij gaat er iets fout met mails die ik je stuurde, misschien zijn ze bij je spam terecht gekomen?

MoniqueB. zei

Hé wat mooi! Ik dacht nog dat je het zelf gemaakt had. Had best gekund, je bent kundig genoeg.
wat mooi dat je vader zich helemaal kwijt kan in schilderen.

berthi zei

Prachtig werk! Enne... de creativiteit zit in de familie!