vrijdag 26 augustus 2011

Een dwingende gedachte op grote hoogte ...

Sommige mensen krijgen op grote hoogte vast heel verheven gedachten. Ze filosoferen over de zin van het bestaan, mijmeren over het kleinste Sierpińskigetal of denken na over verdwijnpunten in het werk van Piero de la Francesca. In het vliegtuig, hoog boven de Atlantische oceaan, kwam in mijn hoofd echter de dwingende gedachte dat ik een armband moest punikken. Geen idee waar die gedachte vandaan kwam - ik had tot nu toe slechts een paar keer zo'n doelloze wollen worm gepunnikt.
Thuis begon ik meteen gehoorzaam aan een armband naar een voorbeeld dat ik bij Where is the Wonderland? vond. Alsof het zo moest zijn - bestaat het toeval? - kreeg ik van mijn dochter als reissouvenir uit Bretagne een lief tricotindoosje.
Mijn duifjes, haal jullie punnikklosjes boven! Het is zo'n meditatieve bezigheid. Altijd dezelfde steek en wat een verrukking als het staartje uit het klosje verschijnt! Een armbandje is makkelijk gemaakt met een stuk gepunnikt 'touw', een eindje elastische draad, twee grote en een aantal kleine kraaltjes.
Ik maakte een 'sjieke' variant met drie draden: een dunne met 100 zoetwaterpareltjes en 2 verschillende tinten rode DMC 8. Een stuk pijpenrager zorgt voor de stevigheid.
Nog een mooie jurk en ik ben klaar voor Rosas & Graindelavoix, het openingsevenement van het Festival Oude Muziek vanavond ...

15 opmerkingen:

Anoniem zei

je geeft bepaald een chique draai aan het gepunnik. Mooi resultaat en prachtig op je avondje uit. Veel plezier, geniet van al het moois

marcella
weblog onzichtbaar

martine zei

Die mooie jurk heb je ook wel.
Veel plezier vanavond.

Marina zei

Wonderbaarlijk dat zo een kleinnood als een puniekset zo een prachtig resultaat geeft.
Je zal uit de hoek mogen komen om met je jurk om je armband te evenaren :0)
Veel plezier voor wat mij een heerlijke avond lijkt te worden.

Annelies zei

Hoe kom je op hhet idee. Echt prachtig !
p.s. mijn web-log is nog steeds aan het migreren

Willy zei

Er moeten nog twee punnikgevalletjes hier liggen, altijd goed bewaard voor? Voor zoiets dus! Leuk of eigenlijk erg leuk!
Fijne avond, groetjes

betty prins zei

Erg mooi, jouw armbanden en zo feestelijk met de parels! Geniet van Rosas, ik zag ooit een balletvoorstelling in R'dam, lang geleden. Die is mij altijd bijgebleven!

aafke7 zei

Dat punniken wordt het hier waarschijnlijk niet maar die muziek? Direct! Wat ga je horen?

Anoniem zei

Wat een fantastisch idee.. en dan te dn ken dat de meeste wegloggers daar wel tijd voor hebben. Web-log wordt Weg-log....

Anny.
weblog onvindbaar

Bertie zei

prachtig! punniken is leuk ja. veel plezier op het concert!

aafke7 zei

Hoe was het? Hier heeft de radio met The Sixteen + 2(met jou zo nu en dan even in gedachten)intens beluisterd aangestaan.

Stefanie zei

Wat een prachtige armbanden zijn het geworden! Ik wil ook...... waar is mijn punnikklos gebleven?

Peppy zei

Wat leuk! Na dit te hebben gelezen en de foto's te hebben bekeken heb ik meteen zin om ook te gaan punniken, ik ga het zeker in gedachten houden!

Janny zei

Punikken is zo leuk. Toen mijn meiden nog jong waren deden we punnik-wedstrijden. Voor mijn idee hebben we kilometers gepunnikt. Zou er zó weer zin in krijgen!
Janny

inge zei

o ze zijn leuk ! gek ik moest laatst ook aan punniken denken toen ik kumihimo volgde...

Anoniem zei

Do you want to get significantly more targeted free visitors from search engines for your website almost effortlessly? Well, with increased exposure around the internet it's possible. But most website admins are yet not aware of how to get the popularity that multiplies itself within days. As many webmasters say, this backlink and traffic service can bring potentially thousands of visitors to almost any website. So just visit http://xrumerservice.org to get started. :)