maandag 24 oktober 2011

Het eiland van nimfen en zeemeerminnen

 De vissers op ons Geheim Eiland kijken niet op van nimfen die opduiken uit de golven
of van een aangespoelde zeemeermin die zich - verrukt over de versierde Piaggio Ape - door haar moeder in allerlei verleidelijke poses laat fotograferen.
Was zij het die haar halssnoer achteloos in de branding liet rondslingeren?
Ik veronderstel dat zeeschuim de kralen van een zeemeerminnenhalssnoer verbindt. Maar bij ons mensenkinderen lukt dat niet. Ik wil ook zo'n zeeglas-lavasteen-halssnoer, de 'kralen' heb ik al verzameld. Nu nog gaatjes boren. Iemand ervaring met een dremel?
Eén zeemeermin is met mij mee naar huis gereisd.
 Zij vleide zich terwijl ik in de zon zat te borduren aanvallig op mijn lap alsof ze wist dat het de 'mermaid sampler' van Birds of a Feather was.
Maar hoe komt ze nu de Hollandse winter door?

17 opmerkingen:

inge zei

gaatjes boren gaat heel makkelijk met zo´n fijn boorke als je maar niet te dicht op de rand boort, recht naar beneden boort en het gaatje niet te veel wil vergroten ;-) ...je merklap is heel mooi geworden ... en laten meerminnen zich in de winter niet minnen zodat ze energie opdeoen om dan in de zomer weer meerminnend naar buiten te komen ? :-)

lheurebleue zei

@cri-cri: haha! leuk dat 'meer minnend' naar buiten komen!
dank voor de boortip.

Annelies zei

Wat zal het contrast groot zijn geweest bij thuiskomst. Er zit niets anders op dan de draad snel oppakken en je mooie herinneringen koesteren.
Wat heb je een mooie merklap gemaakt !

Elizabeth zei

Mooie halsketting. Hoe je de winter door komt? Zorg voor een constante reminder en doe de gordijnen dicht zodat de vallende bladeren en de gutsende regen worden buitengesloten.

Marina zei

Mijn vader werkt vaak met zijn dremel om van de vakantieschatten oorbelletjes en hangertjes te maken voor zijn kleindochters en dat ziet er altijd perfect uit, hij is er zeer tevreden van.
En je doet me zin krijgen om te borduren en om naar warmer oorder te gaan en mijn naam eer aan te doe, niet als zeemeermin maar als godin van de zee of ster van de zee (betekenis van mijn naam, gekozen door mijn papa met een grote liefde voor de zee ;0))

Anoniem zei

Prachtig die steentjes, ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat van de ketting! En je borduurlap is ook schattig, wat een liefje!

Willy zei

Fijn om hier ook weer te lezen en meteen al mooie vakantieherinneringen. Hou die goed vast dan kom je de winter wel door. En binnenkort ook zo'n prachtige hanger en borduurwerk af.
Leuk dat je al even op mijn nieuwe blog kwam. Het was eerst een beetje vreemd, maar ik ben inmiddels gewend.
Ik ben hier geen nieuwe volger maar heb het wel even opnieuw geplaatst omdat de link naar het nieuwe blog niet wijzigde.Groetjes

Bertie zei

lekker warm houden dat meiske! een dremel heb ik nog nooit gebruikt. gewoon proberen!

marcella zei

je hebt zo veel herinneringen mee, tastbaar of niet dat je daar de winter wel mee door komt. prachtig samplertje en die steentjes? ook dat komt wel goed met je Dremeltje

Unknown zei

lekkergfezeten bij de warme brandende haard of kachel misschien?

betty prins zei

Zo'n gouden zeemeermin, prachtig, net als je geborduurde zee lapje.
Met een klein boortje heb ik in schelpen weleens gaatjes geboord voor een schelpengordijntje

Anny zei

Als het nou lukt met die dremel dan kom je met de halsketting de winter best door: de zon zit verborgen in de stenen!

yarnlot zei

Als het niet lukt met de dremel kan je de steentjes ook omhaken en zo als kralen gebruiken...
Misschien wil de zeemeermin wel een heerlijk warme wollen sjaal rond haar frêle schoudertjes?

Mapi zei

Nimfen en zeemeerminnen, wat schrijf je dit weer heerlijk op !
Liefs en een fijne avond.
Laat het bad maar volstromen met heerlijk geurend warm water, zal ze best fijn vinden.
Mapi

Janny zei

Wat leuk die gevonden "kralen". Ben benieuwd hoe je halssnoer wordt!
Janny

Corrieneeltje zei

Wat een schat van een merklap en dan die schitternde dame zeg! Je bent al net als ik, schatten verzamelen op het strand, heerlijk vind ik dat en ik zie bij jou nog weleens een prachtig halssnoer verschijnen.

La Maison zei

Wat een mooie herinneringen heb je meegenomen. Ik vertel mijn twee kleinkindjes altijd over een zeemeermin en een zeemeerjongen, Mare en Storm en zij logeren vaak bij kinderen die aan het strand wonen (die toevallig dezelfde namen hebben als mijn kleinkindjes.)Ze hebben een zout zwembad in huis, een logeerzwembad,want daar slapen Mare en Storm in.
Oei laat ik ophouden,ik zou zo verder vertellen.

Lieve groet
Hermine