zondag 30 oktober 2011

Dit is het begin ...

Ja, ik denk dat dit het begin is van iets moois.

Het pakje met de zachte garens van The Icelandic Knitter werd sneller dan de Noorderwind uit IJsland naar Holland geblazen. Met een lieve groet van Hélène Magnússon die nadat ik mijn bestelling had geplaatst meteen al een aardig mailtje stuurde. Nu zijn dit nog bolletjes - mooi van kleur en heerlijk van textuur - maar wacht maar tot je het resultaat van dit klein maar fijn breiavontuur ziet!
Zo'n wol uit het Noorden helpt natuurlijk bij mijn her-inburgering: van de stilte van een eiland naar het lawaai van de stad, van pure zeelucht naar dikke uitlaatgassen, van dolce far niente naar haast & werk. Kennelijk is mijn hoofd nog een beetje in de war. Gisteren wilde ik bij mijn moeder tijdens het kletsen gezellig wat verder borduren aan mijn Mermaid Sampler. Bleek ik iets essentieels vergeten te zijn. Kan je zien wat er ontbreekt?
Juist: de lap zelf. Niet zo handig ;)
En dan nu ook nog eens de verwarrende uurwisseling. Is het nu later of is het nu vroeger? Heb ik alle klokken al gelijk gezet - en vooral: hoe doet je dat ook al weer (bij elke digitale klok is het weer anders).
Maar waar is de handleiding voor het gelijkzetten van mijn inwendige klok?????

19 opmerkingen:

MoniqueB. zei

Geen handleiding bij persoonlijke biologische klokken. Dat duurt altijd effe..

Jammer dat je de lap was vergeten, zo vergat ik gister mijn breiwerk op de handwerkbeurs...
Kan gebeuren.

Originele garens uit IJsland. Dat belooft heel wat moois uit jouw handen.

Annelies zei

Mooie garens !
Voor mijn digitale klok weer bij is duurt echt altijd even.

La Maison zei

Mijn inwendige klok is nu nog een beetje in de war, maar dat zal snel goed komen hoop ik.
Ik ben nieuwsgierig wat je gaat breien of doen.

Groeten
Hermine

Anoniem zei

Mooie wol, wat ga je er van maken? Lastig he, die inwendige mens, gewoon maar een beetje op je gevoel afgaan!

marcella zei

de biologische klok moet altijd langzaam wennen, ook de mijne, de rest hoop ik allemaal goed gedaan te hebben en vooral: er niet eentje vergeten ;)
Mooie wolletjes, je maakt me nieuwsgierig. Je mermaid lap vind ik zóoo leuk...

Elizabeth zei

Mooie kleuren, heerlijk om mee te werken nu het buiten alleen maar kouder en natter wordt.

Veel plezier!!!!

Marina zei

Herkenbaar, het belangrijkste vergeten, en dat klokkengedoe en uurgewissel brengt mij ook altijd in de war en confronteerd me met het feit dat ik en techniek niet goed samen gaan!
Wat telt zijn de mooie garens en al het moois dat je wil maken en daar kijken we graag naar uit.

Saskia zei

Gelukkig heb ik een DH die al onze klokken en thermostaten "wintert".
's Avonds te vroeg knikkebollen, 's morgens vóór de wekker klaarwakker, mijn lijf heeft er ook moeite mee.

inge zei

dat wordt even de tijd er voor nemen...elke keer ben ik weer even het ritme kwijt en dat laat ik maar gewoon gebeuren en dan langzaam trekt het bij en gewoon in zijn plooi te vallen ...

betty prins zei

Vanochtend al vroeg kleinkindertjes visite gehad, ja die houden zich echt niet aan dat voor- of achteruit zetten van klokken....
Wat een mooie wolletjes, ben erg benieuwd!

Willy zei

Laat ik hier nu vanmiddag al helemaal verdwaald zijn en uiteindelijk kwam ik weer in Zweden uit. Het moet gewoon zo zijn.
Onderweg kwam ik ook iets moois tegen waarvan ik denk dat je het gaat maken.
Veel plezier met het maken.
Groetjes

Janny zei

Ben ook benieuwd naar wat je gaat maken met je IJslandse wol.
Gelukkig heb ik geen last van een uur tijdsverschil. Lijkt me ook heel lastig.
Sterkte met her-inburgeren!
Janny

Anny zei

Mooie garens. En.. misschien is je biologische klok al een beetje in de pas gaan lopen na 2 dagen. Het was wel heel vroeg donker he?

berthi zei

Een mooie bekende theedoek zie ik!:-) Van die mooie wolletjes ga jij zeker iets prachtigs maken.

aafke7 zei

He, je bent er weer! Miste je al.
Prachtige verhalen van Verre Reizen!
Echt een feestje om je blog te lezen!
We laten ons aangenaam verrassen door wat er met dit garen komt!

Mapi zei

Wat vertel je het weer leuk, terwijl je ons in spannning achterlaat.
Leuk hoor van die verrassende pakketjes.
Liefs en Happy November.
Mapi

Antje zei

Mijn inwendige klok is een week van slag, ze mochten het van mij wel weer aan de natuur overlaten!
En wat heerlijk, garen uit ijsland, geniet ervan!
groetjes,

Balsemien zei

Je blog tovert weer een glimlach op mijn gezicht! Benieuwd naar je projectje... Ben jij die mevrouw in het water of is dat Helene? Die inwendige klok is hier ieder jaar op hol of achter, in elk geval in de war...
Fijne avond!

Unknown zei

ik heb enkel problemen met klok een uurtje verder draaien! Een uurtje terug vind ik trouwens heerlijk, 1 uur meer op de dag.... als dat geen luxe is!
Veel naai- en brei-inspiratie met al jouw nieuwe lapjes en bolletjes! lieve groet, Hilde ;-)