vrijdag 27 augustus 2010

Investeer in bankpapieren! (1)

Timeo Danaos et dona ferentes -'Ik vrees de Grieken, zelfs als ze met geschenken komen'. Een uitspraak uit de Oudheid die nog steeds actueel is als je de kranten mag geloven (en wat de kranten schrijven is waar, nietwaar?). Ook veel 'cadeautjes' van banken bleken vergiftigde geschenken te zijn. Maar 'giften' die je kommerloos van je bank kan aanvaarden zijn hun enveloppen. Kijk maar eens naar de binnenkanten - de enveloppen zijn 'gevoerd' om ze ondoorzichtig te maken. En die 'voering' ('security paper') is mooi origamipapier, vaak zelfs met een FSC-keurmerk!
Daarom mijn advies: investeer in bankpapieren! In plaats van ze achteloos te verscheuren kan je ze transformeren tot allerlei moois & nuttigs. Zoals kraanvogels van ABN-Amro-, Triodos- en ASN-bankenveloppen of paradijsvogels van ING- en Fortis-enveloppen (naar een voorbeeld uit Prachtig Papier).Inmiddels verdwijnen de rekeningen hier achteloos in de kast. Alleen de enveloppen interesseren mij. Zo viel hier gisteren tot mijn vreugde een mooi gevoerde enveloppe met een parkeerboete van het Haagse Parkeerbedrijf in de bus!
Ik heb zoveel ideeën voor hergebruik. Wordt dus vervolgd!

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo worden dus zelfs parkeerboetes toch nog een klein feestje. Goed idee van je.

Miriam zei

Oh, dat is eens een leuk idee! Ik kijk eigenlijk nooit naar de binnenkant van een envelop dus dat moet ik vanaf nu maar eens gaan doen.

Groetjes
Miriam

lupineke zei

Wat bijzonder, dat je dit ontdekt hebt! Eerlijk gezegd heb ik nog nooit naar de binnenkant van enveloppen gekeken, maar, dat gaat vanaf nu veranderen! Ik heb wel eens zelf enveloppen gevouwen en geplakt van mooie advertenties uit tijdschriften, dat was ook heel leuk om te doen. En dan een beetje passend bij wat je wou versturen. Leuk werkje, en ook een prima vorm van hergebruik. groetjes van Lupineke

lupineke zei

Wat bijzonder, dat je dit ontdekt hebt! Eerlijk gezegd heb ik nog nooit naar de binnenkant van enveloppen gekeken, maar, dat gaat vanaf nu veranderen! Ik heb wel eens zelf enveloppen gevouwen en geplakt van mooie advertenties uit tijdschriften, dat was ook heel leuk om te doen. En dan een beetje passend bij wat je wou versturen. Leuk werkje, en ook een prima vorm van hergebruik. groetjes van Lupineke

lupineke zei

Sorry, blijkbaar twee keer op het knopje gedrukt...Lupineke

Bertie zei

leuk! nee, superleuk!

betty prins zei

dit is toch weer een eye-opener, ik gooide net mijn enveloppen in de krantenbak, nu dus even spitten in die bak naar 'binnenkantjes'

Balsemien zei

Hahaha, en nu maar overal die auto neerzetten of geen geld meer in de automaat gooien ;-))
Leuk idee zeg! Ik ga de blik ook naar binnen richten... Op de middelbare school vouwden we onder de les deze kraanvogeltjes van zo klein mogelijke papiertjes!

Anoniem zei

je bent een blij mens :)

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

lheurebleue zei

@dorothe: 'elk nadeel heb ze voordeel' ...
@miriam: ik zag het vroeger ook niet!
@lupineke: ik heb het zelf niet ontdekt. ik las amerikaanse blogs gingen over 'security paper'
@bertie: ik ben helemaal in de ban ervan
@betty: je zal vast al wel wat tegengekomen zijn in de prullenbak ;)
@balsemien: ja, wie weet welke mooie enveloppenvoeringen al die andere andere steden gebruiken!
@marcella: soms wel ;)

berthi zei

Geniaal idee! Ik let voortaan beter op mijn enveloppen en dan gaan mijn gedachten automatisch naar dit mooie logje!

Saskia zei

Natuurlijk ga ik nu ook elke binnenkomende envelop keuren op bruikbaarheid voor origami. Je hebt weer heel wat los gemaakt!

Anoniem zei

Hahaha, zal ik mijn enveloppen (+inhoud) naar je op sturen.
maar inderdaad er komt veel binnen wat goed is te (her)gebruiken !!

Hele leuke vogels van mooi papier !!!

MM

MariecusBruyn zei

Grinnik, wat een parkeerboete al niet in gang kan zetten :)))
Nu ga je vaker te snel rijden voor de mooie binnenkant van de enveloppe? grinnik

Anje zei

Leuk, leuk en al die Kraanvogels gaan je vast voorspoed, gezondheid en geluk brengen..... wel jammer natuurlijk als ze zorgen dat je geen boete-enveloppen meer krijgt.
Groetjes van huis tot huis, Anje.

Hilde zei

Je bent bij de mooiste evenementen van Vlaanderen geweest ! (ik sta enkele logjes achter)
Wat een kreatief idee om die enveloppen te gebruiken, ik zal eens kijken of hier in België de banken (en de staat) ook een bijdrage kunnen leveren om leuke dingen te doen.