dinsdag 24 augustus 2010

Dom geluk - een reus voor mijn neus ...

De Duiker, Zijn Hand en de Kleine Reuzin
In de tijd van de legenden had een Reus zich op de oever van een grote rivier geïnstalleerd. Alle schepen die over de rivier voeren, moesten langs hem op hun weg. Net zoals er vandaag de dag betaald moet worden voor sommige autowegen, vroeg de Reus aan iedereen die over de rivier wilde varen tol. Met dat geld bouwde hij de stad van zijn dromen. Daar liet hij dokken graven als immense badkuipen voor hemzelf en de andere Reuzen die op bezoek kwamen. Lees verder ...

Antwerpen was dit weekend een sprookjesstad. Urenlang wachtten 800.000 op de betoverende Duiker en Kleine Reuzin. Het was geheim waar en wanneer de reusachtige, mechanische poppen van Royal de Luxe zouden opduiken. Maar ik dook De Duiker per ongeluk in de armen ...
Op weg naar huis, de ochtend na het concert van Leonard Cohen, reed ik mijn auto vast in de menigte. Net toen ik wilde beginnen vloeken, zette pal voor mij een reuzenbeen een reuzenstap om de hoek. Het geluk zit in een klein hoekje ...

11 opmerkingen:

lut zei

Wat fijn dat jij de reuzen gezien hebt.

berthi zei

Schitterend, maar toch zou ik me rot schrikken als er ineens zo'n reus voor m'n neus zou staan!

Anoniem zei

wat een prachtige machinerie, geweldig! mooi ook hoe de beweging in gang wordt gezet.


marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

La Maison zei

Wat was jij Reuzenblij!!
Maar wat ik nog veel mooier vind is het concert van Lennart Cohen, daar had ik wel bij willen zijn.

Groetjes
Hermine

lheurebleue zei

@lut: inderdaad!
berthi: dat heb je leuk gezegd: ik heb meteen 'een reus voor mijn neus' aan de titel toegevoegd@
@marcella: geweldig he, hoe ze dat toch op een poetische manier voor elkaar krijgen!
@hermine: ja, das waar: leonard cohen was een nog geweldiger ervaring.

Saskia zei

Oh, dit soort theater vind ik zoooooo moooooi!
Heb ik niet alleen dat concert gemist, maar ook nog de Duiker en de Reuzin...
Jij hebt toch wel heel erg geboft!

lupineke zei

Wouw, wat bijzonder, ik zou ook wel even raar staan te kijken, maar zo kom je op de meest onverwachte momenten vaak de meest bijzondere dingen tegen....wat leuk dat je hier tegenaan liep! groetjes van Lupineke

Balsemien zei

Wat een prachtig filmpje. Hoe de duiker in beweging wordt gezet met die springende mannen (vrouwen?) aan het touw. Het bewegende gezicht: ik was meteen mijn auto uitgerend... Heel leuk!

berthi zei

Ha, leuk nog een mooi kort filmpje.

Grappig dat je tekst 'een reus voor mijn neus' hebt toegevoegd aan je log. Ik vond het meteen lekker klinken!

@nne zei

Jammer genoeg heb ik de reuzen (alweer) niet gezien. Soms mis ik het toch, die zomers in Antwerpen! Lieve groet, @nne

lheurebleue zei

@saskia: some people have all the luck ...
@lupineke: dit zijn de cadeautjes van het leven!
@balsemien: het gekke is: je ziet dat alles mechanisch is maar toch krijgt de reus meteen een eigen individualiteit.
@berthi: ik vond het echt heel leuk gevonden van jou
@anne: ja, die 'zomers van antwerpen'. ik woon er ook niet meer en mis het ook. des te leuker om onverwacht met zoiets geconfronteerd te worden!