dinsdag 31 augustus 2010

Feest! - Bankpapieren (2) {Tutorial-tje}

(Allereerst, ere wie ere toekomt: dat je het 'security paper' van bankenveloppen kan hergebruiken, zag ik op een aantal Amerikaanse blogs.)
Vandaag, op de laatste dag van de zomer - september is al nazomer, toch? - is de zon weer doorgebroken. En verder ben ik vandaag NIET jarig en dit is NIET mijn 500-ste blog. Reden genoeg tot FEEST, lijkt mij ;)
De slinger hangt al uit. Met dank aan de banken die zo'n mooie enveloppen stuurden (zie mijn vorige bericht) en een voorbeeld dat ik bij Kristina Marie zag. De slinger is heel simpel te maken. Kijk maar:
1) pons/knip rondjes uit de bankenveloppen; 2) lijm telkens 2 rondjes met hetzelfde motief aan elkaar; 3) rijg er een lang (hennep)touw door, maak bij het begin en einde van elk rondje een extra steek. vouw de rondjes open; 4) hang de slinger op of stuur hem mee met verjaardagswensen, huwelijkswensen enz...
Je kan de slinger natuurlijk ook met vilt maken - dan kan je stap 2 overslaan.
Maar met alleen een slinger zijn we er niet. Cadeautjes! We willen cadeautjes! Gelukkig neemt de belasting niet alleen maar geeft ze ook. Bijvoorbeeld mooi blauw papier voor een zoet cadeaudoosje. 
En bij feest hoort natuurlijk een cadeautje voor de bezoekers. Onder de mensen die reageren op dit bericht verloot ik in het komende weekend een slinger, verpakt in onderstaand pakje van Triodosbankpapier. De Give Away/het Weggevertje is een simpel cadeautje, dat wel, maar wie 't kleine niet eert is 't grote niet weerd ...
De patronen van deze doosjes, en nog heel veel andere, vind je hier: [KLIK].
Geniet allemaal van een mooie nazomer - en het moois zit in de kleinste dingen ....
Kijk ook op: Investeer in bankpapieren (1)

11 opmerkingen:

Anoniem zei

wat een super idee. Ik kijk uit naar mijn eerstvolgende bankafschrift :)

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

lupineke zei

Die slinger is erg leuk, wat ziet dat er gezellig uit! Ik hou van zelf slingers maken, heb het in het verleden vaak gedaan voor onze kinderen, maar: je hebt gelijk, je hoeft er niet eens jarig voor te zijn! Leuke tip, bedankt!! groetjes van Lupineke

Anny zei

Oh, ik zou er bijna een corespondentie met mijn bank voor op touw zetten ;)

Anoniem zei

ik zit geloof ik bij de verkeerde bank. maar een klein cadeautje maakt veel goed. hartelijke groeten, beerta

Saskia zei

Nu maak ik de enveloppen van belasting en bank met plezier open!

berthi zei

Ik ben altijd veel te slordig omgesprongen met enveloppen. Als eerste kijk ik op een envelop naar het handschrift en vervolgens naar de postzegel die ik er later vanaf haal, en... de envelop laat ik in de papierbak verdwijnen!:-)

betty prins zei

Lieve schattige slingers voor mooie nazomerfeestjes!

lheurebleue zei

@marcella: ik hoop dat het een heel mooie is!
@lupineke: er is altijd wel reden voor feest ...
@anny: een heel goed idee! wie weet wat voor moois daarvan komt!
@beerta: heeft jouw bank geen mooie enveloppen? jammer!
@saskia: zo zie je maar weer ...
@berthi: ik vroeger dus ook altijd
@betty: laat het een mooie nazomer worden zodat we veel zin hebben om te feesten ...

Annelies zei

Ik moet echter vaker in een enveloppe kijken !
Wat een leuke ideeën doe ik weer bij je op.

Bertie zei

lieve E., wat ben je weer goed bezig :-). ik heb zin in een fijne nazomer en een feestje zou ook niet gek zijn.

La Maison zei

Hier moet ik zo om lachen, vooral de kreet; investeer in bankpapier, geweldig.
Maar je maakt er echt mooie dingen van hoor.

Groetjes
Hermine