woensdag 5 november 2008

De droom van Martin Luther King

Voor de duidelijkheid: ik ben geen fan van de grootmacht Amerika en zeker niet van Amerikaanse vlaggen. Maar vandaag is het een historische dag. Barack Obama heeft de droom van Martin Luther King dat 'one day persons will not be judged by the color of their skin, but by the content of their character' waargemaakt. En nu begint voor de eerste zwarte president de loodzware klus om het land er weer bovenop te helpen.
Matt Hawkins droeg op zijn manier bij aan de verkiezingscampagne, op zijn blog, Build O-Bama, kan je een patroon voor een papieren Obama downloaden. Mensen van over de hele wereld deden dit en stuurden foto's.
Hieronder nog wat voorbeelden van 'ObamaHuisvlijt' met allerlei handwerktechnieken.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Je hebt gelijk !!

Ik gun het zwarte volk deze oprechte man !!
En hoop dat hij de kans krijgt om stukjes van 'de droom' waar te maken.

Leuk al het handwerk, de link van gisteren werktte niet bij mij.

Heb 1 keer een trui gebreid met de Amerikaanse vlag voor een voetbal gebeuren !!
Maar meer om de kleuren R,W&B !!En op de buik stond in grote letters HOLLAND ;-))

mm

MariecusBruyn zei

He had a dream, and now it's real!
Nooit geloofd dat dromen bedrog zijn :)
Laten we open dat hij oprecht en zichzelf kan blijven in deze moeilijke taak die hem te wachten staat. Met alle ogen van de wereld op jou gericht, wordt het niet makkelijker. Maar weten dat er zoveel mensen zijn die achter je staan en zelfs uren handwerken om een hartverwarmende quilt te maken, dat geeft toch wel een warm gevoel, moet ik denken.
Hup Obama, hup

Anoniem zei

geweldig he? Ik kan het woord "historisch" niet meer horen, maar dat is het natuurlijk wel.

Anoniem zei

hij komt als een intelligente spreker over en wat ik nog belangrijker vind: oprecht!
Heel fijn dat dit land een zwarte man aan de top heeft gekozen, heel bijzonder en ik hoop t beste..ik ben ook totaal niet america -minded blgh
groeten hil
mooie handwerken trouwens..

Anoniem zei

Heb je gezien, dat de blog van jouw link gedateerd is op 20 januari 2009, de startdatum van Obama's presidentschap?
Hoe krijgt de blogger dat voor elkaar?

lheurebleue zei

@mm: inmiddels zijn de verwachtingen zo hoog gespannen dat het moeilijk zal zijn de droom waar te maken.
@mariecus: ik kan mij helemaal niet voorstellen hoe het is om maanden campagne te voelen en zo'n uitzinnige menigten toe te spreken. het zou mij ernstig beangstigen ...
@astrid: inderdaad het woord 'historisch' is aan ernstige inflatie onderhevig ...
@hil: en nu maar hopen dat hij zijn oprechtheid behoudt...
@saskia: nee! dat had ik niet gezien. typisch dat jij dat wel deed. ik begrijp ook niet hoe hij dat doet - back to the future ...

Annelies zei

Wat prachtig naar al dat huisvlijt te kijken.

Mij staat het beeld bij van Jesse Jackson die in de menigte staat terwijl de tranen over zijn wangen biggelen. Erg indrukwekkend.

Anoniem zei

Enige rare vind ik iedereen heft het over en zwarte in het Witte Huis, volgens mij is dat tocg gelijk al weer en vorm van discriminatie.
Volgens mij moet het gewoon zijn Obama in het Witte Huis.
Maar er is inderdaad geschiedenis geschreven en heb ik inderdaad aan Martin Luther King gedacht deze dagen.