dinsdag 21 oktober 2008

Software voor hardware

Mijn mannen zijn Applefreaks. Onze kelder is een waar museum van afgedankte exemplaren. Een van de pronkexemplaren is de legendarische Macintosh Classic, de eerste computer die mijn zoon als puber met zijn zuurverdiende centjes kocht (en die onder de lieftallige handen van zijn zusje jammerlijk en fataal crashte).
Bij de ontwerpen van hardware zie je nu een dubbele beweging. Voor een prettige leesbaarheid worden de computerschermen groter. Voor een maximale mobiliteit worden zo klein mogelijke apparaten met zoveel mogelijke functies ontworpen. Met als absolute uitschieter natuurlijk de I-Phone.
Mijn man en zoon zijn verkleefd aan hun iPhone. Op zijn verzoek breidde ik voor mijn zoon een iPhone-Hoes (iPhone Pouch) met Apple logo. Na even puzzelen klopten de verhoudingen van het logo aardig - het schema staat hieronderaan. Ik heb meteen twee hoesjes gebreid - een met ritssluiting en een met een clipje. Het hoesje met de ritssluiting heb ik zo gevoerd dat de rits het scherm niet kan beschadigen.
De vrienden van mijn zoon zijn nu jaloers op hem. Heerlijk!

iPhone-Hoesje met rits (iPhone Pouch with zipper)

Nodig

- 2 naalden 2,5
- 1 bol zwarte katoen
- restje witte katoen
- restje grijze katoen
- ritssluiting van 8 cm
- zwart stikgaren
Werkwijze
A Breien
1 zet 21 steken op met het zwarte katoen;
2 brei 4 naalden in ribbelsteek;
3 brei 10 naalden in tricotsteek (in de 4de naald aan 2 zijden 1 steek minderen door steek 3 en 4 en steek 18 en 19 samen te breien - er zijn dan nog 19 steken op de naald);
4 hecht de witte draad aan en brei het logo OMGEKEERD !! (dus beginnen met de bovenkant!!!) met de witte op zwarte achtergrond;
5 hecht de witte draad af en ga verder met zwart;
6 brei 36 naalden in tricotsteek;
7 hecht de witte draad weer aan en brei het logo zoals aangegeven (dus niet omgekeerd) met witte op een zwarte achtergrond;
8 hecht de witte draad af en ga verder met zwart;
9 brei 10 naalden in tricotsteek (in de zesde naald aan 2 zijden 1 steek meerderen door de lus tussen steek 2 en 3 en tussen steek 17 en 18 te breien);
10 brei 4 naalden in ribbelsteek en hecht af.
B Afwerken
1 strijk het breiwerk glad;
2 naai de ritssluiting met zwart garen aan de binnenkant.
[om ervoor te zorgen dat het schermpje niet beschadigd wordt, heb ik het hoesje gevoerd met een voering die iets groter is dan het hoesje]

7 opmerkingen:

MariecusBruyn zei

Ojeee, ik realiseer me net dat die tijd hier ook gaat aanbreken....
Misschien dat mijn enkele sokken dienst kunnen doen, grinnik

Anoniem zei

Leuk gemaakt!

lheurebleue zei

@mariecus: goed idee! je enkele sokken meteen als iPhone Pouches via Etsy verkopen!
@daisy: dank je wel. ik heb je blog bezocht - prachtige foto's!

Anoniem zei

Wat een goed idee.
Bij ons ook appelfanaten.
Er heeft hier nog een knalroze P.C gestaan en ik ben zo gelukkig met mijn Note Book.

Anoniem zei

Knap/leuk gedaan !!!

Nog leuker dat die "apen" er fier mee lopen !!!

Hier met 3 zonen ook veel techniek, altijd de nieuwste snufjes. Maar de dochters doen niet voor ze onder, zit nu op de post te wachten, berngt een nieuwe lap-top voor DD !!

IK snap niks van al dat spul.
Kan alleen typen met 1 vinger :-))
(psss ben een beetje te lui om het te leren besteed liever mijn tijd aan handwerk)

mm

lheurebleue zei

@martine: ik zit ook lekker achter een Apple Notebook te werken ...
@@mm: nou, je bent anders wel een Digitale Dame met je blog!

Anoniem zei

Ja stoer hé, en dat met 1 vinger !!
Heb gelukkig nog een paar kinderen in huis voor ALLE PC gebeuren !!;-)

mm