vrijdag 29 februari 2008

Uit de la


Nadat ik erover gelezen had in deze blog van Betty, ben ik ernaar op zoek gegaan. Ik wist dat hij ergens in een la lag: de Twentse merklap uit 1798. Een borduurpakket van het Oude Ariadne. En vandaag lag hij daar, vol vouwen en kreukels, ergens onder een stapel lapjes.

Het was alsof ik een stukje verleden van mijzelf terugvond. Wie was ik toen ik dit borduurde? Wat hield mij bezig? Ik ben verbaasd over mijzelf dat ik deze merklap ook afgewerkt heb. Maar wanneer was dat? En is hij wel af - er zit nog een naald in de stof ...
Wat een mooi ontwerp eigenlijk. En wat een prachtige kleuren. Hij verdient meer aandacht dan het binnenste van een la. Eigenlijk moet ik hem laten inlijsten. Misschien heeft iemand een suggestie waar en hoe?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

wat een beauty! als je hem toen al hebt geborduurd zal dat in de jaren 80 geweest zijn, toen had je steeds die bestel-merklappen in de Ariadne. Hij zou erg mooi worden als je hem laat inlijsten. Waar je dat laat doen is denk ik een beetje afhankelijk van waar je woont. Tenzij je het niet erg vindt om een heel eind te rijden om de lijst uit te zoeken.

marcella
http://nuttigenfraai.web-log.nl

Anoniem zei

Oh, wat is hij mooi, natuurlijk niet onderin een lade laten liggen! In zag 'hem' voor het eerst af in dat winkeltje in Utrecht, waar je alles om te borduren kan kopen, een muur vol igelijst borduurwerk en daar hing deze ook tussen! Prachtig, ik kan niet anders zeggen. En dat jij hem ook al ooit af hebt gemaakt! Bij mij zal dat nog 'even' duren, maar ik ga het echt doen!! Het is inderdaad een patroon uit 80e jaren! Toen kon ik niet vermoeden dat ik iets zou borduren, ik doe het nu 4 jaar en kan mij niet voorstellen hoe het leven is zonder borduurwerkjes op de plank! Als ik iets inlijst, doe ik dat met een heel lichte houten lijst. Oh, ik bedenk ineens; is het op 'kerklinnen' geborduurd? Dat zat bij het officiele pakket. Zelf heb ik gekozen voor gebr. wit linnen.

lheurebleue zei

@marcella: ik woon 'in het midden van het land' maar wil voor het professioneel laten inlijsten beste wel wat kilometertjes rijden ...
@betty: ik weet niet of ik nu nog genoeg moed en tijd heb om zoiets te borduren. en dan nog mijn ogen - die zijn zoveel slechter geworden ...
ik weet niet wat kerklinnen is, maar ik heb gewerkt met het originele pakket - de stof is cremekleurig, glanzend linnen.

Kim Carney zei

I LOVE THIS! do you own it, did you make it?

lheurebleue zei

@kim: i made this in a period of my life where i obviously had much more time than now ....