zondag 3 februari 2008

Sneeuwdruppels ...


Weinig sneeuw te bekennen, de sneeuwklokjes staat maar wat te bibberen in het natte gras. Maar ze zijn de eerste tekens dat ook dit jaar de lente weer zal keren. In de Taal der Bloemen symboliseren ze de Hoop. En ik wens een jarige vriendin heel veel hoop toe. Na een moeilijk jaar is ze weer opgekrabbeld en begint aan een Grote Nieuwe Uitdaging. Voor haar heb ik een Snowdrop gebreid uit het boekje Knitted Edgings & Trims. De gebreide Sneeuwdruppel mag eerst nog even meedansen met haar levende zusjes ...

Dit zijn ook dagen dat je gedachteloos All Kinds of Everything neuriet, het liedje waarmee Dana tijdens het Eurovisie Songfestival van 1970 (in Amsterdam) de eerste Ierse overwinning boekte.

Snowdrops and daffodils,
Butterflies and bees,
Sailboats and fishermen,
Things of the sea,
Wishing wells, wedding bells,
Early morning dew,
All kinds of everything
Reminds me of you.


Niet erg waarschijnlijk dat zo'n liedje nu nog zou winnen ...
(En zou het vaak voorkomen: vlinders, bijen en sneeuwklokjes samen in de winter?)
Dana Rosemary Scallon werd in Ierland overigens bekender met religieuze liederen zoals Totus Tuus ('Geheel de Uwe'). Later werd ze onafhankelijk politicus en voerde campagne met een zeer conservatief programma. Ze stelde ze zich tweemaal tevergeefs kandidaat voor het presidentschap van Ierland en zetelde een aantal jaren in het Europees Parlement.

2 opmerkingen:

betty prins zei

Ik zag vanmiddag in de voortuin ook 1 klein sneeuwklokje, wiebelig in de wind. Ik wist niet dat ze staan voor 'hoop', maar kan mij dit wel voorstellen. Volgens mij heb ik dat songfestival nog op tv gezien, familie traditie: met z'n allen op de bank, songfestival kijken!

Elisabeth zei

ik heb het gezien toen ik nog op school zat. heel anders dan nu: geen rookwolken, flitsende lichten en andere special effects, gewoon een bordkartonnen decor ...