donderdag 25 december 2014

De laatste dagen en de laatste vragen



De laatste dagen
De laatste dagen 
en de laatste vragen
van het geleden jaar
staan voor de deur,
de bomen kouder
en de dromen ouder
maar de verwachting
nog vol gloed en kleur
want wij geloven:
het licht van boven
is niet te doven
stelt niet teleur
voor alle vragen
van alle dagen
achter de einder
achter de deur.
Anton van Wilderode (1918-1998)
uit: Op hoop van vrede (Altiora 1988)

Voor iedereen heel veel Goede Wensen voor het nieuwe jaar!!

9 opmerkingen:

freubelmiep zei

mooi gedicht, dank

Anny zei

Een mooi gedicht! De beste wensen voor de feestdagen en het nieuwe jaar. Anny en de hondjes.

Marloeskreatief zei

Prachtig voor jouw ook alle goeds en dat we je maar vaker langs mogen zien komen gr marloeskreatief

Mapi zei

Oh wat mooi.
Jij heel veel geluk, liefs en warmte gewenst voor het Nieuwe Jaar.

Mapi

Monica zei

Elisabethe, wat is dit een mooi gedicht, dank je voor het delen.
Ik wens jou en je naasten een goed uiteinde en een inspirerend 2015

La Maison zei

Geniet van de laatste dagen van dit jaar 2014.
En voor het jaar 2015 wens ik je gezondheid, want daar staat of valt alles mee.

liefs
Hermine

Berthi zei

Dank je voor deze prachtige kaart met het mooie gedicht! Ik ben dit jaar erg laat met mijn kaart... de tijd vliegt ook zo. Maar bij deze wens ik je alvast een goede jaarwisseling en alle goeds voor 2015!

Balsemien zei

Prachtige kerstwens! Heb je fijne dagen gehad? Goede jaarwisseling en alle goeds voor het nieuw jaar!

MoniqueB. zei

Wat een leuke leparello! (zo heet dat toch, uitvouwen?)