maandag 2 februari 2009

Happy Groundhog day!


Ik had er nog nooit van gehoord maar het blijkt dat vandaag - 2 februari - Groundhog Day wordt gevierd in de Verenigde Staten en Canada. Op deze dag zou de groundhog (bosmarmot) uit zijn winterslaap ontwaken en zich buiten zijn hol wagen. Als de zon schijnt en hij zijn eigen schaduw ziet, keert hij terug naar zijn hol en zal de winter nog zes weken duren. Als het bewolkt is en hij zijn schaduw niet ziet, keert hij niet terug naar zijn hol en is het einde van de winter nabij. Zou het waar zijn? Ik hoop het wel: vandaag was het bewolkt - wat mij betreft mag de lente snel komen ....
(sowieso zijn we vandaag even ver van het officiële begin van de winter als het officiële einde ...)

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Nog nooit van gehoord, maar bejubel de aankomende lente samen met de Groundhog,( in mijn geval tussen de sneeuwbuien)

Anoniem zei

't kan vriezen of 't kan dooien

MoniqueB. zei

Soms weten we nog meer over amerikaanse feesten dan over nederlandse (lang leve tv).
Het maakt mij niet uit, al is de lente meer dan welkom.

Anoniem zei

Nooit van gehoord, grapppige feestdag !!
Ik ben een Moll-etje(meisjesnaam) en vind het tijd dat het lente wordt, NU !!
Ach we zijn al op de helft !!;-))

mm

Anoniem zei

Ik heb er ook nog nooit van gehoord maar hoop dat de lente snel mag komen. Fijne dag.

Annelies zei

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar vind het wel heel leuk er nu wat over te lezen.

lheurebleue zei

@anje: sneeuwt/sneeuwde het bij jou? als het blijft liggen wel mooi!
@willy: inderdaad 50 % kans dat het waar is ...
@monique: nog even februari door ...
@mm: maar als een echt molletje blijf je bij dit weer waarschijnlijk liefst nog even in je holletje zitten ...
@lut: konden we ook maar even een winterslaap doen!
@annelies: ik vond het ook wel een grappig verhaal!

astridpersons zei

jaaa! En er is een zeer grappige film van: een man (ik geloof bill murray) beleeft steeds dezelfde dag. Kijken en je vergeet groundhog day nooit meer.

Anoniem zei

Leuk om te weten! Ik kende het verhaal niet!

Anoniem zei

ben ik de enige die er wel van gehoord heeft? ;)
er is een film met Bill Murray
http://www.youtube.com/watch?v=T_yDWQsrajA

idioot thema: man wordt iedere dag wakker en moet dezelfde dag overdoen

Marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Corrieneeltje zei

Er is er nó één die er we'l van gehoord heeft, "Ik zei de gek!" en net als Marcella door de gelijknamige film met Bill Murray.
Ja, zelfs ik verlang naar de lente, want er zijn zó absurd veel zieken deze winter.