donderdag 31 juli 2008

Award

Van haar kreeg ik een Kreativ Blogger Award. Ik ben zeer vereerd en tegelijk erg verlegen. Maar ook trots dat de award van Marcella komt. Zoals je op haar weblog nuttig en fraai kan zien is zij een fee die de mooiste handwerken in de fijnste technieken maakt. Marcella, heel erg bedankt!
Eigenlijk hoor ik nu vijf anderen te nomineren voor een award. Maar ik zie dat een aantal potentiële kandidaten (waaronder Marcella natuurlijk) net een award gekregen hebben. Ik geef de award daarom aan twee blogster die het zeker verdienen: Chatelaine en Mariecus Bruyn.
Marianne van Chatelaine is een onverwoestbare optimiste. Zij brengt vast de ergste zuurpruim aan het lachen. Ze maakt niet alleen mooie dingen, ze brengt ze (zeker haar gehaakte beesten!) ook tot leven. Mariecus Bruyn aarzelt niet ook over de hobbels in het leven te schrijven. Zij neemt je mee op lange wandelingen en laat je anders tegen de dingen aankijken. En ze houdt ons al lang in spanning met haar groeiende bloemenkleed dat haar tuin zal opfleuren ...

Een Award schept ook de verplichting even stil te staan bij het waarom van bloggen. Bij mij begon het met een toevallig bezoek aan Franse handwerkblogs. Ik bleek niet langer een 'eenzame handwerkster' - er was een hele wereld van mensen met dezelfde passie. Die het niet raar vinden dat je extatisch wordt van mooie stoffen, bijzondere steken, gekleurde wolstrengen, boeken met nieuwe technieken. Wat een verrassing dat er ook dichterbij, in Nederland en Vlaanderen een gemeenschap van blogsters bestond. Stap voor stap ben ik deze wereld binnen gegaan. Eerst als stille lezer, dan een voorzichtige reactie en tenslotte een eigen blog. Het surfen naar andere blogs maakt mij nederig: het is verbazend hoe sommigen de meest ingewikkelde technieken feilloos beheersen en anderen over een fantasie en artisticiteit beschikken waar ik enkel kan van dromen. En hoe hartverwarmend zijn de reacties die je op je blog krijgt. Ik hoop nog lang onderdeel te zijn van deze van zo'n vriendelijke, inspirerende wereld ...
(De illustratie - Elisabeth Gerhardt, nähend (nähendes Mädchen) - is van August Macke)

7 opmerkingen:

Anoniem zei

AAA wat lief, dank je wel !!!;-)))

En jij ook gefeliciteerd en Marcella's redenen kan ik alleen maar beamen.
Je bent origineel en brengt heel veel nieuwe dingen (zeker voor mij) in blogland !!!
En ik vind het gezellig dat je lekker meebabbelt bij ons ;-)

mm

mm

Anoniem zei

Gefeliciteerd, en verdiend want er is altijd iets leuks of interessants op je weblog te lezen.

Anoniem zei

Mooi logje en niet omdat je zulke lieve dingen over mij schrijft :) Mooi vanwege jouw nominaties, de een heel bekend voor mij en zéér verdiend, de ander ga ik beslist beter leren kennen. Ook mooi vanwege het verhaal over jouw eerste stapjes in blogland. Leuk om dat ook eens te lezen.

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

MariecusBruyn zei

Ik zit hier te blozen... wat heb je een mooie omschrijving neergezet over mijn logs...
En je eigen verhaal is o zo herkenbaar :) In mijn omgeving bijna niemand die mijn enthousiasme over kleuren en stofjes en zolletjes en katoentjes begrijpt :)
Ik ga eventjes nadenken voor ik er iets van op mijn blog zet, maar dank je wel,
En neer nog: proficiat! Je hebt hem dubbel en dik verdiend!

lheurebleue zei

@allen: dankjewel voor alle lieve & aanmoedigende woorden ...

Anoniem zei

Terecht dat Marcella je deze award heeft gegeven. Het lukt je telkens weer om zeer verrassend voor de dag te komen.
Blijf daarom vooral zo doorgaan! Met heel veel plezier kom ik hier op bezoek!

Corrieneeltje zei

Alleen al de mooie en creatieve naam van je blog maakte me nieuwsgierig Elizabeth en ik kan niet anders zeggen dat ik de award terecht gegeven vind, want jouw artistieke smaak die je meteen herkent inspireert direct. Gefelicicteerd! Wat bijzonder om te lezen hoe je op de handwerkblogs terecht gekomen bent, héél erg herkenbaar voor mij, zo begon ik voorzichtig de blog van Berthi te lezen en het duurde nog héél lang voordat ik durfde te reageren en nu hoor ik er helemaal bij en geniet volop net als jij :- ))