maandag 7 december 2009

Instant satisfaction

Het moet een vlaag van verstandsverbijstering geweest zijn. Anders kan ik niet verklaren waarom ik alles waar ik mee bezig was liet vallen om aan deze rok te beginnen. Zeker is dat het een geval van instant satisfaction was – ‘ik wil het en ik wil het nu’. Een uur nadat ik het model hier had gezien, was ik onderweg om een tas vol bollen Drops Fabel te kopen. En ik moet zeggen, de wol is heerlijk en het patroon gemakkelijk. De rok wordt in één stuk overlangs en in ribbels gebreid, dat gaat moeiteloos in de trein, voor de televisie en druk babbelend op Sinterklaasavond. Als ik vier centimeter per dag brei duurt het … weken voor ik klaar ben. Nee, die stippeltjes vul ik niet in, ik ga mijn buikomvang niet in het publieke domein gooien! Ik heb al bedacht dat ik sneller klaar ben als ik afval. Maar ja, een centimeter breien gaat sneller dan een centimeter afvallen. En met de feestdagen voor de deur …

16 opmerkingen:

Anoniem zei

gelukkig rekt het ;) Wel een leuk rokje!

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Bertie zei

Treffende oneliner: "een centimeter breien gaat sneller dan een centimeter afvallen"! Zeg dat wel; ik ben ook bezig met beide en ik moet daaraan toevoegen dat mijn breitempo al niet erg hoog is. Aan een rok heb ik nog nooit durven beginnen. Die van jou wordt zo te zien mooi en elegant!

lut zei

Veel succes met breien! 't Wordt een prachtige rok.

Guute zei

Succes met jouw gebreide rok! Zorg wel voor een goed voeringske dat de poep niet teveel geaccentueerd wordt (LOL)

Mariella zei

Oh, leuk! Dat patroon houd ik in mijn achterhoofd! Een gebreide rok zit nog niet in mijn rokkencollectie :-)...

martine zei

Hij is leuk!!!!!!
Hoever ben je al?

Brechtje zei

Ge-wel-dig, zoals jij dat hier beschrijft. Ik geniet. Succes met breien.

annita zei

Wat een super grappig "wreck journal" bedankt, het is zoo leuk om een pakketje te krijgen. Ik hoop dat je deze rok beter behandelt dan het recept uit je boek.

Anoniem zei

WAW !!! jij durft. Dat is een lap en steken. op dunne pen, goed hoor.

Nooit aan gedacht een gebreide rok en ik zou zo langs de dropsfoto gehopt zijn.
Jou kleuren zijn fantastisch, leuk garen !!
Maak je hem wat langer.

hoeveel ons heb je nodig !!?;-))

Succes !!!

mm

berthi zei

WAUW! Prachtig, maar wat een klus!

Ach, als je graag iets wil, dan gaat het als een tierelier!

lheurebleue zei

@marcella: ideaal bij het jojoeen ...
@bertie: een centimeter afvallen is zoooooo moeilijk, zeker in deze dagen!
@lut: 't is een heerlijk model!
@guute: daar had ik ook al aan gedacht! (en ik veronderstel dat je de vlaamse poep bedoeld ...)
@mariella: ja, echt een rokje voor jou!
@martine: al bijna in de helft - als ik niet bijkom met de feestdagen ;-)
@tineke: en elk woord is waar!
@annita: maar voor bepaalde opdrachten moet je beter te been zijn ...
@mm: ik maak hem idd. iets langer. dat zijn 24 steken meer - dus voor de hele rok een heleboel steken meer. je hebt zo'n 500 g nodig, geloof ik.
@berthi: je moet vooral van het moment genieten en niet teveel aan het resultaat.

Corrieneeltje zei

Ha,ha,ha, dat heb je weer erg leuk beschreven Elizabeth en wat een heldinnenmoed om aan een rok te beginnen. Ik vind het wel een enige rok! Met mijn huidige buikomvang kan ik zoiets niet dragen en ik vermoed na veel afgevallen te zijn nog steeds niet, mijn oudere buikje is niet zo strak meer ;- )) Hup, nog even doorbijten en dan kun je hem aan met de kerst.

betty zei

Oh, my, dat gevoel van 'ik wil het nu!', komt mij erg bekend voor. De gevolgen ook!!!!!, keihard werken om iets af te krijgen om vervolgens je af te vragen WAAROM???. Veel succes met de rok, misschien voor de kerst klaar?

MariecusBruyn zei

Wauw!
Wat een werk. Gelukkig is het in ribbelsteek: dat rekt lekker om de eventueel vermeerderde buikomvang tijdens de feestdagen op te vangen, grinnik, grinzzzz

Annelies zei

Wat een prachtige rok. Veel succes ermee. Mijn streven deze maand is op gewicht te blijven. Met al die lekkernijen is dat een hele toer.

yarnlot zei

Moooooi!