zondag 25 mei 2008

Ark van Noah (3): Koeien / Cows


Het derde blok Lynette Anderson's Noah's Ark Free Stichery BOM is eindelijk af. Net op tijd voor ze de volgende publiceert begin juni. Het was weer heel prettig om te borduren. De koeien tussen de madeliefjes kijken je welgemutst aan, duidelijk onwetend van zoiets als bio-industrie. Het zien van een regenboog maakt mij altijd blij, het borduren ervan was helemaal een feest. Ik weet nu ook waarom wij de regenboog zien als een teken van verbond en van hoop voor de toekomst. Toen het water na de zondvloed langzaam verdween, sloot God een verbond met Noach waarin hij beloofde nooit meer een zondvloed over de aarde te brengen. Als teken laat hij een regenboog in de wolken verschijnen. Op het schilderij van Joseph Anton Koch (1768-1839) zie je Noach een dankoffer brengen met op de achtergrond een regenboog.
Ik weet zeker dat de geborduurde regenboog veel geluk zal brengen ...
I finished the third block of Lynette Anderson's Noah's Ark Free Stichery BOM just in time before she publishes the next one early June. It was again very pleasant to embroider. The cows between the daisies look cheerful, clearly unaware of such a thing as bio-industry. Seeing a rainbow always makes me happy, embroidering one was a treat. I know now why we see the rainbow as a sign of covenant and of hope for the future. When the water slowly disappeared after the deluge, God promised never again to visit a deluge upon all the world, and placed the first rainbow in the clouds as a sign of the covenant. On the painting by Joseph Anton Koch (1768-1839) you see a Landscape with Noah, offering a sacrifice of gratitude.
I am sure that the embroidered rainbow will bring good luck ...

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Koddig hé deze koetjes en die van jou hebben lieve snuitjes.

Ja mooi de regenboog als symbool van hoop !!

Een vriendin van mij zegt altijd wanneer ik haar troost dat ik haar een stukje van de regenboog geef.
En dat vind ik zó mooi gezegd, daar raak ik dan weer ontroerd van.

mm

MariecusBruyn zei

De regenboog, (ik noem hem liever kleurenboog,) in combinatie met vrolijke koetjes en madeliefjes, het kan bijna niet meer mooier!
Ik ben benieuwd naar de volgende...

lheurebleue zei

@mm: 'iemand een stukje van de regenboog geven' - dat is mooi gezegd!
@mariecus: het is inderdaad een heel leuke SAL ...

Corrieneeltje zei

Wat een leuke logjes over de ark van Noach en ik vind de stitchery weer heel erg leuk, de vorigen waren ook enig. Erg leuk om weer eens op je weblog rond te kijken, je schrijft erg mooie logs.

Annelies zei

Ook ik vond het een heel leuk blok om te maken.
Hij is erg leuk geworden.