woensdag 18 januari 2012

Als je wel eens op regenbogen jaagt ...

Heb je wel eens iemand ontmoet die onverschillig is voor regenbogen? Ik niet. Volgens mij krijgen zelfs de meest knorrige mensen een schokje van geluk bij het zien van zo'n plotse poëtische projectie tegen een sombere onweerslucht. Een regenboog bewaren was tot nu toe niet zo makkelijk. Je kon regenbogen natuurlijk wel opslaan in je herinnering, vastleggen op de foto, borduren (zoals op Noah's Ark van Lynette Anderson),
tekenen of haken (zoals dit regenboogkussen dat ik een paar jaar geleden maakte):
Maar regenbogen systematisch bewaren en tentoonstellen, dat was nog niet het geval. Terwijl er toch al musea bestaan over de meest diverse onderwerpen. Zoals een Museum of forgotten Art Supplies, een Museum of Dust, een Bibliotheek van Verdwenen Geluiden, een Museum of broken Relationships. Er bestond in Amerika al wel een Chasing Rainbows Museum
Maar nu is er een heus Rainbow museum. Enkel digitaal, dat wel. Hoewel het MUSAC (Museo de Arte Contemporáneo de Castilla y León) wel een goed 'echt' gebouw zou zijn.
Heb jij thuis nog een paar mooie regenbogen liggen? Of wil je er in de toekomst een paar vangen? Dan kan je Rainbow explorer worden en verhalen en foto's met anderen delen op de Rainbow museum Photostream: [KLIK]
Weet je trouwens wat gek is? Alsof de duvel ermee speelt, regent het sinds gisteren regenbogen.
Ik sla het tijdschrift Making open en lees het recept voor een rainbow sponge cake (brr ... lijkt mij erg synthetisch).
In mijn google reader ligt een post van Whipup met een link naar een regenboogspoeltjesrek.
En net nadat ik dit bericht gepubliceerd had, zie ik in Mollie Makes, een prachtige regenboogquilt. Ik voeg dit nu gauw toe. Magic is - letterlijk - in the air!
Dan kan het niet anders of ook in je hoofd gaat er een regenboogliedje zoemen ...
Somewhere over the rainbow
Skies are blue,
And the dreams that you dare to dream
Really do come true.

Ik wens iedereen deze week kleurige dagen - ook als het buiten somber lijkt ... 
(En wie nu nog niet genoeg regenbogen heeft gezien, kan nog even een kijkje nemen bij Rainbow Eliza ...)

19 opmerkingen:

Elizabeth zei

Leuk al die regenbogen bij elkaar op een koude, regenachtige dag.

Bedankt was hartstikke leuk.

Monica zei

Wow, Elisabeth, dat is een leuke explosie van regenbogen en kleurtjes die je laat zien. Ooit maakte ik in Frankrijk een foto van een regenboog die midden voor ons in de wei eindigde (in het potje goud?) wij hebben het toen niet gevonden maar zij zo ook wel heel gelukkig hoor

Anoniem zei

Dat is grappig, ik realiseer me nu ineens dat ik (zelfs wildvreemde) mensen er op attendeer dat er een regenboog te zien is. Ik blijf het magisch vinden.

betty prins zei

Wat een kleuren, wat een regenbogen feest! Ja, ik herinner mij ook nog heel speciale regenbogen, vooral tijdens kampeervakantie's. Ik zou nog wel wat foto's kunnen doneren aan het Rainbowmuseum.
Ik word erg vrolijk van je verhaal en foto's!

Antje uit Urk zei

Wat een mooi blogje met dit troosteloze weer! Heel mooi bij elkaar gezocht! groetjes,

Ria, zei

Ik geniet altijd weer van je pennevruchten, maar van zo'n kleurrijke als deze móet een mens wel vrolijk worden.
Groetjes, globetrotter.

Rian

Mapi zei

Wat een geweldig leuke post is dit.
Bedankt voor al de informatie.
En ja kleur moet er zijn, je wordt er met dit regenachtige weer echt wel een beetje blij van.
Liefs
Mapi

Wieke van Keulen zei

Prachtige blog. Tja, het blijft een wonder, de regenboog. Wij hebben al jaren de regel in huis, dat wanneer de regenboog te zien, het feest is en er taart gegeten wordt. Diegene die de regenboog als eerste heeft gezien mag de taart kiezen. Mijn kinderen hebben er ook al oog voor (nu nog om de taart, maar later...)

Unknown zei

waaaw, wat een explosie van regenbogen! kleurig logje hoor. voor mij mag het elke dag eens regenen als er nadien zo'n prachtige regenboog verschijnt! lieve groet 'under the rainbow'! Hilde

dutch sisters zei

Wat een leuke post! Jij geeft kleur aan deze donkere grijze dag!

Anny zei

Heerlijk al die regenbogen. Wat een inspiratie in een blog. Daar heb je veel werk aan gehad... maar ik waardeer het zeer!

Willy zei

Mijn dag is helemaal goed met deze regenbogen op je blog. Leuk!
Groetjes

Marina zei

Kleur het zit in je hart en in je hoofd :0)
Ik moet nu ook even met een glimlach denken aan de troetelbeertjes met hun regenboogjes waar ze van af gleden, leuk!
En het regenboogverhaal is één van mijn favorieten, veel mensen gaan op zoek naar geluk terwijl het gewoon dichtbij ligt, je moet het alleen maar zien!

Janny zei

Ha, hier fleurt een mens van op, op zo'n regenachtige zondag als deze! Mooi hoor, al die regenbogen. Ik zei laatst nog tegen mijn man dat ik zo weinig regenbogen zie tegenwoordig. Maar toen had ik je log nog niet gelezen:-)
Liefs,
Janny

Bertie zei

hier word je vrolijk van, dat vind ik ook; maar superblij ben ik door dat linkje naar het Museum of Dust! Ben nl bezig aan een artist book object dat 'Dust' moet heten :-)

Anoniem zei

Gatver, doet mijn Bloggerleeslijst weer vervelend, en mis ik bijna helemaal jouw vrolijke en leuke logje! Ik word hier helemaal blij van, gelukkig maar, dat ik hem nog op tijd ontdekte! Groetjes van Lupineke

Balsemien zei

Wat een heerlijk log! Van de week reed ik nar Assen - maandag geloof ik - en er was een regenoog heel dichtbij, hij of zij schoof met me mee over het land, zo mooi en zo intens de kleuren. Ik vond en vind het een prachtig wonder...

inge zei

ik ben een echt regenboogkind en heb het geluk ze veel te zien ...maar je kussen inspireerde me ...ik ga eens naar een patroontje zoeken..kan het misschien introduceren op inze afdeling ...maakt de mensen vast iets blijer ...

Simon Vierstra zei

Heel erg bedankt voor je leuke post en de positieve aandacht voor ons museum!
Op jacht naar nieuwe regenbogen vond ik dit, en toen moest ik aan jou denken, misschien vind je het leuk: http://www.enfys.me.uk/freerainbows.htm
Meer regenbogen en links vind je op onze Pinterest pagina: www.pinterest.com/rainbowmuseum
Succes hoor!