woensdag 22 oktober 2008

Wol uit Nepal (2)

Al een hele tijd was ik tevergeefs op zoek naar dikke oranje en groene wol kwaliteit Partner van Phildar. Zaterdag was ik op weg naar de wolzaak om dan maar een alternatieve wol uit te zoeken. Eerst sprong ik nog even binnen bij Dille & Kamille om weckpotten te kopen. Bij het afrekenen zag ik op de toonbank de wol uit Nepal weer waar ik hier over schreef. Dikke bollen oranje en groene wol! Mijn nieuwe werkje staat inmiddels al op de pennen. De wol werkt lekker maar je breit af & toe stukjes Nepal mee (draadjes, takjes ...).
Die Nepalezen beschikken duidelijk niet over digitale weegschalen. De linkerbol weegt 58 gram, de rechter 112 gram. Op het etiket staat 100 gram en de prijs voor is voor beide hetzelfde: 4,95 euro. Dus: even goed kijken als je de wol zou willen kopen ....

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie kleuren en waar ik vreselijk nieuwsgierig naar ben: wat gaat het worden?? Ik ben een rokje voor Donna aan het breien met allerlei toeters en bellen, zal er een foto van maken als ik terug ben uit Londen.

Anoniem zei

OO je hebt het ook !!

Schreef juist vanmiddag hier dat ik het ook heb gehaald.
Ja viel mij ook op het verschil.
Maar nog niet gewogen.
En jij hebt een handige wikkelaar !!;-)

Heel benieuwd wat jij er van maakt.
Mag ik raden !!??
De zusy Q (wil ik ;-)

mm

MariecusBruyn zei

Maar je hebt natuurlijk wel stukjes Nepal ertussen zitten :)
Wat wel zeker is: het gaat een lekker warm stuk worden.
OT: het was even slikken, maar er is geen remedie. Zelf mijn grenzen aftasten en het evenwicht zoeken tussen bewegen en rusten, rusten, rusten is het enige dat ik kan doen. Maar het is wel iets dat ik zelf in de hand heb! Gelukkig maar...

lheurebleue zei

@betty: rara, het komt uit MCI Hiver2007 (?) en ik laat het - hoop ik - op 31 oktober zien ...
@mm: mooie wikkelaar he! kocht ik ooit in een rommelwinkeltje.
wat is de zusy Q????
@mariecus: ik wens je heel veel sterkte! maar rusten en kinderen - gaat dat samen?

Anoniem zei

http://www.knittersheaven.com/files/Suzie_Q_NL.pdf

mm

lheurebleue zei

@mm: wat een leuk ontwerp. goed idee om dat met die wol te doen. het zijn zo'n mooie kleuren dat het resultaat vast erg mooi wordt!

Anoniem zei

Mooie wol en je houdt ons in spanning tot 31 oktober?

Halloween???

Anoniem zei

Geweldig om een excuus te hebben om die wol te kopen. We zien vast wel wat het wordt.