vrijdag 25 oktober 2013

Theodóra en het Geheime Eiland


Mevrouw l' Heure Bleue is druk bezig met koffers uitpakken, wassen, ondergelopen kelder leegscheppen, werkmail lezen, Oude Moeder bezoeken, verhuisdozen Verre Zoon inpakken, enz... Ik denk dat ze nog even geen tijd heeft om te bloggen. Maar het is hier al zo lang stil en ik (Theodóra, je kent mij toch wel?) heb zo'n zin om wat met jullie te babbelen over mijn vakantie op het Geheime Eiland. Bijvoorbeeld over een wandeling tussen vulkaanwand en aquamarijnblauwe zee.
Overal bloeide wilde venkel, bougainvillea en kappertjes. En blauwe, witte en gele bloemen waarvan ik de naam niet ken. Ik heb een mooi boeketje geplukt en bij de Madonna in haar kapelletje gelegd. Ze lijkt er blij naar te kijken.
 
Tijdens de wandeling zakte de zon steeds dieper in het water. Zo'n postkaartachtige ondergaande zon blijft magisch en prachtig. Ik had daar lang kunnen zitten dromen.
Maar naar het vulkaanspektakel kijken terwijl je rustig van een biertje geniet is ook niet slecht.
't Is ook niet slecht om weer thuis te zijn. Maar toch heb ik alweer heimwee naar het Geheime Eiland waar tijdens het Blauwe Uur een rozerode horizon de blauwe omhelzing van zee en hemel doorweeft.
Hoe groot kan een verlangen groeien
opdat het niet sterft
van honger of van dorst
onder een onverschillige hemel?
Nog hangen er flarden licht in de lucht
vreemde vormen, transfiguraties
en een duizeling van blauw
overrompeld door het rood

- onaangetast nog?

© Germain Droogenbroodt
uit: Tegenlicht
Point nr. 66

10 opmerkingen:

Annelies zei

Fijn weer wat te lezen en wat herken ik dat verlangen. Ben daarom ook zo blij met je gedicht.

Marloeskreatief zei

Mijn hart maakt een sprongetje als ik jouw verhalen lees,lieve gr marloeskreatief

Anoniem zei

Heerlijk dat je zo'n geweldige tijd hebt gehad Theodora, en ik neem aan Mevrouw l'Heure Blue ook ;)! Heerlijk om weer van jullie te horen, enne, die foto's: super :))

Marina zei

Ik heb zin gekregen in jou eiland, ik verlang met je mee. Ik wil mij altijd wel aanmelden als Theodora's oppas :)
Blij dat je der weer bent, altijd genieten die verhalen van jou.

Anny zei

Hallo Theodora! Wat maak je mooie reizen! En... moet je nu ook helpen bij het leegpompen van de kelder?

La Maison zei

Theodóra ik ben jaloers op je belevenissen, wat een eiland......
De foto van de zee blijft me bij, zo mooi.

Lieve groet
Hermine

Bertie zei

dag mevrouw l'heure bleue, fijn dat je weer terug bent, en hou je haaks met alle drukte & werkzaamheden!

betty prins zei

Ik vermoedde al zoiets...wat een heerlijk eiland, prachtige foto's van Theodora...

inge zei

ja het echte leven doet ons meer hollen dan goed voor ons is en dan zijn er Theodora´s om ons af en toe eens halt toe te roepen ...

berthi zei

Het is maar goed dat jij je Geheime Eiland niet prijs geeft, want ik voorzie dan een stortvloed aan mensen richting dit eiland gaan!