maandag 5 augustus 2013

Koloniaal blauw, terracotta, magenta, varen, mosterd en veenbes

Sweet ladies (men?) of the crochet hook, lieve haakdames! Opgelet! Vandaag begint bij Petals to picots een onweerstaanbare CAL, een crochet along (zie de foto hierboven die ik van haar blog overnam). Elke maandag in augustus komt een patroon van een Matroesjka op de blog. Leuk leuk - alleen die grijns op de gezichtjes mag wel wat anders.
Vandaag patroon 1: grote Matroesjka.
Gaat het kriebelen? Rommel even door je laden en manden. Je vindt vast nog wat restjes katoen in de kleuren koloniaal blauw (nooit van die kleur gehoord!), terracotta, magenta, varen, mosterd en veenbes. Of een van de vele andere kleuren van de regenboog. En haaknaalden liggen natuurlijk overal in je huis ;)
Dan nog een schaduwrijke boom en een glaasje koele, zelfgemaakte citroenlimonade. Wat wil een mens nog meer?
Charles Courtney Curran - Tatting Lace

10 opmerkingen:

Marloeskreatief zei

Inderdaad meer heb een mens niet nodig ,mits er soms ook nog gewerkt dient te worden ,....ha ha dus maar even uitstellen

berthi zei

Jij hebt al een gezellige familie Matroesjka's bij elkaar gehaakt!

Marina zei

Blijft wat hebben, gehaakt of in hout, het roept dezelfde sfeer op, echt mooi!
Die bloemen erop, je zag ze vroeger geborduurd op tafellakens of in raffia op boodschappentassen, altijd in heldere kleurtjes. Die wil ik ook ooit nog eens maken, citroenlimo heb ik al,nu nog wat tijd en een oogtest voor een goed brilletje :)

lheurebleue zei

@marloes: kijken, kijken, niet haken ;)
@berthi: ik heb nog nix daarvan gehaakt - ik haalde de foto van de website van Petals to Picots. Ik heb dat maar gauw toegevoegd in de tekst - wil niet pronken met andermans veren!
@marina: ja, die oogjes ...
en inderdaad: die bloemetjes kwamen mij al bekend voor!

josé zei

Hi hi ik dacht ook die heeft ze gemaakt.

Dit kan jij ook ik weet het zeker.

Liefs José

inge zei

wat koddig :-)

Rika zei

Deze matroesjka's zijn super mooi!

Anny zei

Wat een mooie namen voor de kleuren!

Willy zei

Jij geeft natuurlijk een persoonlijk tintje aan jouw Matrouska familie. Ik ben benieuwd.

French Nanny zei

Charles Courtney knew nothing - that lady is crocheting, not tatting!

Penny
x