vrijdag 6 november 2009

Handig!

Hoeveel kilo boodschappen zou een mens tijdens zijn leven versjouwen? Ettelijk tonnen, dat is zeker! Sommige mensen zien sleuren met pakken waspoeder, liters melk en kilo's aardappelen misschien als een goedkoop alternatief voor fitness. Ik niet. Die kilo's noodzakelijke maar o zo zware spullen zijn iedere week weer een uitdaging voor mijn arme ruggetje. Boodschappen dragen is als koorddansen: je moet het gewicht zo over twee tassen en twee handen verdelen dat je lichaam in balans blijft en de druk op je rug verdeeld wordt. Dat lukt nog wel. Maar dan staat er een zielige straatnieuwsverkoper die je een centje wil geven, hangt je sjaal scheef of wil je snel een bloemetje kopen. Je hebt echter geen vrije hand meer ... Dus: tassen neerzetten of met moeite het handvat doorfriemelen naar je pols. Gedoe kortom!
Dat probleem is nu opgelost! Met dank aan (ik meen) Maryam Kordbachem. Ik zag haar TasJurk/JurkTas in Le Démarrage aan de Lange Poten in Den Haag. Het ei van Colombus: je stopt je boodschappen gewoon in je jurk of je trekt je boodschappentas aan! In Le Démarrage is nog meer moois & bijzonders te zien. Je moet dan wel snel zijn, de winkel is een tijdelijk initiatief in het kader van Den Haag Résidence de la Mode en de Mercedes-Benz Dutch Fashion Awards 2009.
Le Démarrage ligt net tegenover de Tweede Kamer. Zien we binnenkort Femke Halsema of Rita Verdonk in TasJurk voor de interventiemicrofoon verschijnen?

7 opmerkingen:

berthi zei

Haha, geweldige vondst, maar toch zie ik me nog niet in een tas/jurk lopen. Mmmm, het lijkt me wel iets voor Femke!:-) Ik hou het in de gaten!:-)

betty zei

Dat gesjouw, eindelijk voorbij met zo'n 'jurk'!
Van deze tassen kan je ook een huis bouwen, zag ik in A'dam tegenover het Acram, ook niet gek. Ik heb er trouwens een muur van gebouwd in mijn opslag. Die tassen zijn overal voor te gebruiken.

martine zei

Ben je eindelijk voorbij de kassa, willen ze je tas controleren.

Anoniem zei

zeer origineel !!

Maar nee als ik in de tas zit passen er echt niet zoveel boodschappen meer bij !!;-))

Heb de bof dat de supermarkt op de hoek zit en er tegenwoordig veel gezinsleden invallen voor de mama.
Met een gezin van 7 hebben ik en mijn fietsie al aardig wat kilotjes verstouwd.

Echt wel fitniss !!

mm

Annelies zei

Heel origineel, maar ik ga toch voor de gewone boodschappentassen.
Goed weekend !

lheurebleue zei

@berthi: goed in de gaten houden - je weet maar nooit!
@betty: daar moet je dan maar eens een foto om je log zetten!
@martine: haha!
@mm: bij mij doet M gelukkig ook vaak de boodschappen ...
@annelies: het lijkt mij niet iets om aan te trekken als je naar amsterdam gaat ...

Annita zei

Ik vind het een geweldig idee, maar ik zie mezelf er nog niet in lopen.